محمدرضا هدایتی در کمپین حمایت از غزه:

ما حالمان، همه بد است؛ نفرین بر تفکری که کشتار را انجام می دهد

برنامه کافه سوال، برنامه ای از گروه اجتماعی شبکه دو سیما هم از دیشب کمپینی برای حمایت از مردم غزه با عنوان قلبم برای غزه، تشکیل داد

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ غزه.... نامی که این روزها شنیدنش همراه شده با غم واندوه و حسرت.... نه فقط برای ما ایرانیها، برای همه مردم جهان....فارغ از ملیت...فارغ از اینکه کجای این جهان پهناور زندگی می کنیم...دیدن کودکان و جوانان و سالخوردگانی که هر روز بر تعداد کشته هایشان افزوده می شود ...جانهایی که بیگناه از دست می رود و ابرقدرت های مدعی که چشمانشان را ظالمانه بسته اند...نوار غزه که حالا در قلب بسیاری جای دارد و امیدوارند برای آزادیشان ...برای پایان کشتار...برای روزی که کودکان آنجا هم بتوانند بخندند و آزادانه زندگی کنند و زندگی را دریابند...

برنامه  کافه سوال، برنامه ای از گروه اجتماعی شبکه دو سیما هم از دیشب کمپینی برای حمایت از مردم غزه با عنوان قلبم برای غزه، تشکیل داد که شما هم می توانید پیامها و احساسات خود را برای این کمیپین به سایت کافه سوال بفرستید. در برنامه دیشب هم دو نفر از بازیگران و هنرمندان کشور حضور داشتند.
 
شهرزاد کمال زاده، بازیگر سینما و تلویزیون ضمن تسلیت و ابراز همدردی با مردم غزه گفت: در طی این حدود 20 روز حدود 1900 انسان بی گناه و بی دفاع کشته شدند... انسانهای بیگناهی که جدای بازیگری یا شعار دادن واقعا هر انسانی را آزرده می کند.. چطور وقتی کودکی به زمین می خورد و آسیب می بیند ناراحت کننده است و حال چطور می توان نسبت به کشتن این همه کودک بی تفاوت بود.
 
محمدرضا هدایتی، بازیگر سینما و تلویزیون هم که این روزها کنسرتش با استقبال زیادی روبرو شد مهمان دیگر برنامه بود و با ابراز همدردی با مردم غزه گفت: کشتن انسانهای بیگناه، کشتن این همه بچه برای هیچ عقل سلیمی قابل تایید نیست. هر کسی که یک ذره عطوفت در قلبش باشد از این همه کشتار و بی عدالتی منزجر می شود ... یعنی چه؟ زدند مدرسه ای که مال خود سازمان ملل بود را هم زدند و من نمی دونم چرا هیچ اتفاقی نمی افتد...این دفاع آمریکا اصلا قابل قبول نیست.. اسراییل این همه خط قرمز را پشت سر گذاشت..این همه مردم در گوشه و کنار جهان به این کشتار اعتراض می کنند.. این همه بچه کشته شدند و بچه هایی هم که زنده ماندند آسیبهای روانی جدی به اونها وارد شد. من نمی دانم چه سیاست کثیفی پشت این قضیه است که جلو این کشتار گرفته نمی شود و تازه داعیه دفاع از حقوق بشر هم دارند.این کشتار اصلا قابل قبول نیست و ما حالمان همه بد است... حالمان واقعا بد است، هر روز این همه کشتار رو می بینینم ..این همه بچه بیگناه که تکه تکه شدند و نمی دانم به کجا می رویم...
 
هدایتی تاکید کرد: نقش سازمان ملل چیست؟  این دفاع احمقانه آمریکا برای چیست؟
 
در ادامه برنامه مژده لواسانی، مجری برنامه از امکان ارسال پیامها و احساسات بینندگان به برنامه و کمپین حمایت از مردم غزه خبر داد و گفت: با دوربین خود یک دقیقه تصویر بگیرید و ازاحساس خود درباره این اتفاق، با مردم غزه صحبت کنید. ویدیوی خود را به بخش کمپین حمایت از مردم غزه در کافه سوال به آدرس
 
gaze@cafesoal.ir  ارسال کنید. این پیامها بسته ای احساسی می شود از طرف مردم ایران و تیمی همراه می شود تا این احساسات را به گوش مردم غزه برساند و واکنش های آنها رو می ببینیم..
 
محمد رضا هدایتی در ادامه در بیان احساسات خود نسبت به این کشتار گفت: نفرین برآن تفکری که بچه کشی را می تواند انجام دهد، در واقع یک نسلی را از بین می برید.نفرین بر این تفکر، نفرین بر هر تفکری که جنگ را به را می اندازد.
 
هدایتی گفت : در کنسرتی که هفته قبل داشتم کسی نامه ای داد که من روی استیج بخونم و از همین جا از او تشکر می کنم .در اون نامه از من خواست یادی از مردم غزه کنم و من این کارو کردم و از اون دوست هم که به من یادآوری کرد سپاسگزارم..
 
شهرزاد کمال زاده هم تاکید کرد: خوبی این پیامهایی که مردم ارسال خواهند کرد این است که به گوش جهانیان برسد و فکر می کنم این می شود یک زنجیره انسانی که بسیار خوب است...چون فکر می کنم بدترین اتفاق، از یاد بردن و فراموش کردن این آدمهاست ...یه وقت هایی یک پیام، یک دعا، یک امیدی از طرف ما می تونه کمکی برای آنها باشد و بدونند که آنها از یاد نرفتند.
 
شهرزاد کمال زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم هیچ جای جهان جنگ نباشد. دست هیچ بچه ای به جای توپ و عروسک و اسباب بازی سنگ نباشد... امیدوارم همه ما هر جای این دنیا که هستیم در کمال صلح و آرامش زندگی کنیم و انسانهای دیگر را از یاد نبریم.
 
محمد رضا هدایتی هم در پایان یادآور شد جنگ را همیشه رهبران کشورها ایجاد می کنند و اظهار امیدواری کرد که رهبران جهان روزی به این شرافت انسانی برسند که دیگر هیچ جای جهان جنگ و کشتار دیده نشود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار