گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

انتقاد وزیر اصلاحات از ادبیات رئیس‌جمهور/ مایلی‌کهن و پروین در راهپیمایی قبل از انقلاب/ خاطره بهروز افخمی از شیطنت در مجلس ششم

دروازه‌بان تیم‌ملی نوه‌دار شد، نظر آقایان در مورد منشیگری همسرانشان برای مدیر مرد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 22 مرداد هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

پاسخ دوباره رییس‌جمهوری به کسانی که به ادبیات او انتقاد داشتند
به گزارش اسکانیوز، صفحه اینستاگرام منتسب به "حسن روحانی" رییس جمهوری با اشتراک گذاشتن عکسی از وی شعری را از گلستان سعدی در باب صحبت با این مضمون منتشر کرد:  "شبانی با پدر گفت ای خردمند مرا تعلیم ده پیرانه یک پند بگفتا نیک مردی کن نه چندان که گردد چیره گرگ تیز دندان."



انتشار این عکس و شعر پس از آن بود که حسن روحانی در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران خطاب به منتقدان مذاکرات لحنی تند داشت و آنها را ترسو خطاب کرد. موضوعی که سبب شد تا تیتر و عکس یک بسیاری از رسانه ها این بخش از صحبت‌های رییس‌جمهوری باشد و سخنگوی دولت برای توضیح به پارلمان برود .

انتقاد وزیر اصلاحات از ادبیات تند رئیس‌جمهور     
"مرتضی حاجی" وزیر دولت اصلاحات در گفتگو با آفتاب اعتماد، در پاسخ به این پرسش که در شرایطی که حرف از انتقاد‌پذیری از سوی روحانی شده چقدر این رفتار را از ایشان بجا می‌دانید؟  گفت: یک عده دیپلمات با خلوص نیت و تمام توان در یک کارزار بسیار سخت دیپلماتیک برای دفاع از حقوق ملت به عرصه وارد شده و از این حقوق دفاع می‌کنند و با اطمینان بر اینکه رهبری نظام بر کارشان نظارت دارد اما کسانی در داخل هستند که این مواضع را تضعیف می‌کنند، اما به نظرم ایشان یک مقداری در این مساله تندی به خرج داد و کلماتی را مورد استفاده قرار داد که از آقای روحانی انتظار نمی‌رفت.

وزیر دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا چنین برخوردی تنها راه مواجهه با منتقدان است؟ اظهار داشت: این‌گونه نیست. باید مواضع را تبیین کرد. قضاوت را باید به دست مردم سپرد منتها باید کارهای دولت را با شفافیت در اختیار مردم قرار داد تا فرصت را برای کسانی که می‌خواهند القای مشکل کنند، فراهم نکند.

فروش ماهواره با کم‌ترین قیمت به ساکنان مناطق روستایی    
در حالی که افزایش تعداد ماهواره‌ها در جامعه به حدی است که برخی از مسئولین به فکر آزاد کردن استفاده از ماهواره افتاده‌اند برخی به راحتی اقدام به فروش ماهواره می‌کنند و شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از افراد در مناطق روستایی کشور در پوشش فروش پارچه یا لوازم خانگی به اهالی روستاها پیشنهاد تهیه دستگاه گیرنده ماهواره را می‌دهند.

به گزارش دانا، این افراد به محض دریافت کوچکترین موافقتی از سوی اهالی روستاها نسبت به تهیه و تحویل دستگاه با کمترین قیمت موجود اقدام می‌کنند. بعضا شنیده شده در برخی نقاط این دستگاه‌ها از قیمت واقعی آن نیز پایین‌تر فروخته می‌شود که خود این مسئله قابل تامل است.


محل سکونت امام عصر(ع) در غیبت کبری کجاست؟
شبستان نوشت: موضوع محل اقامت و سکوت امام مهدی‏(ع) در زمان غیبت از جمله موضوع‏هایی است که ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول داشته است و معمولاً در مجالس و محافل مهدوی مورد پرسش قرار می‏گیرد. امام باقر(ع) به کوه طوی اشاره فرمود: با این وجود، هیچ کس محل سکونت او را نمی‌داند و امام صادق(ع) فرمود: "کسی بر محل سکونت امام زمان آگاهی نمی‌یابد. نه فرزندان او و نه شخص دیگری، جز خدمتکار حضرت مهدی(ع).
 
امام عصر(ع) به ابراهیم بن مهزیار فرمود: پدرم از من پیمان گرفته که در سرزمین پهناور و دوردست مسکن گزینم تا از نیرنگ‌های گمراهان و متمردان امت تازه به دوران رسیده و گمراه، نهان و مصون باشم. این پیمان مرا بر فراز تل‌های بلند و ریگزارها و سرزمین‌های مورد اطمینان افکنده است. علامه مجلسی از علی بن فاضل، داستان ورودش به جزیره خضراء را نقل کرده است. گرچه علی بن فاضل در این جزیره موفق به دیدار امام زمان (ع) نشده است. برخی با استناد به این ماجرا می‌خواهند بگویند: محل سکونت امام زمان(ع) در همین جزیره است. برخی دیگر پا فراتر نهاده، با منطبق نمودن اوصاف جزیره خضراء که اطراف آن را با آب‌های سفیدی گرفته است، بر مثلث برمودا عقیده دارند که مثلث برمودا محل سکونت امام زمان(ع) است.

این نظریه صحیح نیست، زیرا اولا: کسی از محل زندگی امام عصر(ع) اطلاع دقیقی ندارد. ثانیا : اصل ماجرای علی بن فاضل به دلیل تناقضاتی که در آن مشاهده می‌شود، مورد خدشه است و از اصل درستی برخوردار نمی‌باشد. یکی از مکان‌هایی که بنابر روایت امام صادق(ع)، حضرت مهدی(ع) در آنجا حضور پیدا می‌کند، صحرای عرفات است. امام زمان(ع) همه ساله در ایام حج، در عرفات حضور پیدا می‌کند. بسیاری از علما در کربلا، نجف، کوفه، مدینه، مکه، مسجدالحرام و شهرهایی که دارای مکان‌های مقدس است، امام(ع) را زیارت کرده‌اند.

اپلیکیشنی برای بایکوت رژیم صهیونیستی
"آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید سود حاصل از فروش محصولی که استفاده می‌کنید، در چه راهی مصرف می‌شود؟" این سوالی است که اپلیکیشنی به نام بایکوت (boycott) از مردم جهان پرسید. سال گذشته فردی به نام "ایوان پاردو" نرم‌افزاری به نام بایکوت را طراحی کرد که این امکان را می‌دهد تا با قرار دادن بارکد محصول جلوی دوربین تلفن همراهشان، نام کارخانه و شرکت‌های مرتبط با آن را بفهمند و اگر سیاست‌های آن کارخانه و مدیرانش مغایر با اعتقاداتشان بود از خرید آن محصول اجتناب کنند.

به گزارش مهر، در حال حاضر بیش از یک سال از ساخت این اپلیکیشن می‌گذرد و کمپین‌های زیادی برای تحریم انواع کالاها تشکیل شده است، از جمله کمپین‌هایی که مخالف اسرائیل و حامی فلسطین است. بعد از شروع جنگ سوم غزه، عضویت کاربران این اپلیکیشن در گروه‌های ضداسرائیلی شدت گرفت. کاربران بیشتر به گروه‌هایی با نام "زنده باد فلسطین، بایکوت اسرائیل (Long live Palestine boycott Israel)" و  "اجتناب از تولیدات شهرک‌نشینان اسرائیل (Avoid Israel settlement products)" پیوستند. در این کمپین‌ها به 49 شرکت تولیدی صهیونیستی اشاره شده و از کاربران خواسته‌اند که برای مبارزه با رژیم صهیونیستی از خرید محصولات این شرکت‌ها خودداری کنند.



"ایوان پاردو" سازنده اپلیکیشن بایکوت که تاکنون سهم زیادی در تحریم‌های جهانی علیه اسرائیل داشته است
 
تصویر دیده نشده از محمد مایلی‌کهن و علی پروین در راهپیمایی
به گزارش خبرآنلاین؛ "محمد مایلی‌کهن" که روز گذشته مهمان ما در کافه خبر بود، عکسی را در اختیارمان قرار داد که او را همراه با علی پروین در راهپیمایی سال 56 مردم تهران علیه حکومت پهلوی نشان می‌دهد.



خشکسالی کم سابقه از تفت و دهک تا طالقان
افزایش دمای هوا و بارش‌های حداقلی سال گذشته و عدم رعایت مصرف بهینه وضعیت آب شرب شهری را در وضعیت بحران قرار داده اشت. از سویی دیگر کم آبی و خشکسالی زندگی مردم روستاهای تفت یزد را دچار مشکل کرده است و روستای دهک سیستان و بلوچستان در هفته ۳۰ دقیقه زمان برای مصرف آب شرب دارند و از منابع آب قنات و چاه‌های کم آب استفاده می‌کنند.




دستور سازمان انرژی اتمی درباره واردات مایکروفر به کشور
به گزارش صبحانه، یکی دیگر از اقدامات "سازمان انرژی اتمی" که بسیار مهم و حیاتی هستند، امور حفاظت از اشعه در این سازمان است. این بخش از سازمان انرژی اتمی تلاش می‌کند ضمن بررسی و کنترل اشعه‌هایی که از مواد و دستگاه‌های مختلف موجود در کشور تولید می‌شود، هشدارها و ضوابط موجود در این زمینه را اعلام کند و از نیروگاه اتمی گرفته تا دستگاه‌های رادیولوژی در این چتر نظارتی قرار می‌گیرند.
 
حال با توجه به اینکه فرهای مایکروویو وارداتی به کشور نیز از ساختار پرتودهی و انتشار اشعه برای گرم کردن مواد استفاده می‌کنند، سازمان انرژی اتمی اقدام به صدور دستورالعمل جدیدی برای واردات این دستگاه‌ها با عنوان اینکه از تاریخ اول مهرماه امسال، واردات مایکروفر تنها با این شرایط که شرکت واردکننده، دارای نمایندگی از فروشنده خارجی، داشتن خدمات پس از فروش رسمی و پروانه اشتغال از امور حفاظت در برابر اشعه باشد، انجام شود.
 
تاکسی پراید کروک در عراق



مشكلی برای پرداخت دیه مسافران هواپیمای ایران 140 نداریم
"عبدالرسول عطایی" مدیرعامل شرکت بیمه کوثر، در گفتگو با ایلنا، در خصوص وضعیت پرداخت دیه مسافران هواپیمای ایران 140 گفت: بیمه کوثر برای پرداخت دیه هیچ یک از مسافرین مشکل ندارد و خانواده‌های جانباختگان با مراجعه به 4 شعبه بیمه کوثر واقع در تهران، طبس، اصفهان و بیرجند نسبت به تکمیل مدارک و تشکیل پرونده اقدام کنند. به غیر از استقرار تیم‌هایی در تهران، طبس و خراسان جنوبی یک تیم هم از تهران برای سامان دادن به پرونده مسافرین به طبس اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک نفر از مصدومین از بیمارستان مرخص شده است، تصریح کرد: بیمه کوثر تمامی مخارج این مجروح را پرداخت کرده است اما در مورد اینکه میزان هزینه چه قدر بوده است، اطلاعی ندارم.

 توضیح یک مسئول درباره زایمان یک زائو در توالت بیمارستان!
"سیاوش بیرانوند" معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در گفتگو با ایسنا، گفت: مطلع شدیم که "پروانه" زائو به زایشگاه بیمارستان امام‌خمینی (ره) کوهدشت مراجعه کرده و مامایی مستقر در این بیمارستان توضیحات لازم را به خانم باردار داده است. ماما ادعا می‌کند توضیحات لازم را به این فرد دادم و به او گفتم شما باید بستری شوید و چنانچه تمایل ندارید در این مکان بستری شوید رضایت خود را به ما اعلام کنید تا شما را به خرم‌آباد اعزام کنیم. منتظر بودیم که این زائو موافقت خود را اعلام کند و فکر کردم به پذیرش مراجعه کرده اما مدتی بعد همراه او به ما خبر داد که زائو در توالت بیمارستان در حال زایمان است.

بیرانوند افزود: مبنای ما این است که تخلفی صورت گرفته و ماما را به کمیته هیئت تخلفات دانشگاه و نظام پزشکی برای برخورد معرفی کردیم. همچنین دراین‎باره برخوردهایی با رئیس بیمارستان امام‌خمینی (ره) کوهدشت خواهیم کرد. به گفته معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان، این ماما زائو رفته و خوشبختانه مادر و کودک بعد از زایمان در بیمارستان بستری و اکنون مرخص شدند اما همراه زائو چنین ادعایی را رد کرده است.

چرا كتاب‌هاي آسماني به جز قرآن تحريف شده‌اند؟
به گزارش جام، يكي از علل تحريف كتاب‌هاي آسماني به وسيله سلطه‌جويان و زورمندان‌، معارض بودن پيام‌ها و دستورهاي كتب آسماني با منافع آنها بوده است‌. اما قرآن در طرح پيام‌ها و دستورهاي خود، شيوه‌اي را برگزيده است كه راه را بر هرگونه كتمان و تحريف بسته و اين كتاب جاودانه را از دستبرد مغرضان و معاندان و منافقان محفوظ نگه داشته است‌، چون قرآن در بيان مطالب خويش به بيان كلّيات و اصول اكتفا نموده‌، و شرح و تفسير آنها را به سنّت (پيامبراکرم (ص) و امامان (‌ع)) واگذاشته است‌، همين امر باعث شده تا از دستبرد مغرضان در امان بماند. به عنوان نمونه‌:
 
خداوند در قرآن اوصاف امام و جانشين پيامبراکرم(ص) را بيان كرده‌، امّا نام جانشين پيامبر را ذكر نكرده و بيان آن را به پيامبر واگذار كرد و از همه مهم‌تر اينكه‌، خداوند خودش سلامت قرآن را از هرگونه حادثه و دستبرد در همه زمان‌ها و نسل‌ها، تضمين كرده و اين يك ضمانت الهي است كه هرگز خلاف آن رخ نخواهد داد. زيرا خداوند دانا و تواناست و وعده او راست و تخلّف‌ناپذير است‌. در آيه 9 سوره حجر مي‌فرمايد: "ما قرآن را نازل كرديم و خودمان به طور قطع نگهدار آنيم‌."(جهت اطلاعات بيشتر ر.ك‌: درسنامة علوم قرآني‌، حسين جوان آراسته‌، ص 302 ـ 331.) همچنين در آيه ديگري آمده است‌: و به راستي كه آن كتابي ارجمند است‌، از پيش روي آن و از پشت سرش باطل به سويش نمي‌آيد; وحي [نامه‌]اي است از حكيمي ستوده (فصلت‌:41ـ42(

بابک زنجانی عمدتا در بند عمومی است
"عزت‌الله یوسفیان ملا" نماینده مردم آمل در گفتگو با انتخاب، در توصیف شرایط فعلی بابک زنجانی گفت: هم اکنون این فرد در زندان اوین بسر می برد و اگر لازم باشد به انفرادی منتقل می‌شود اما عمدتا در بند عمومی است. ممکن است بانک بابک زنجانی در تاجیکستان وجود خارجی نداشته باشد اما او اموال فراوانی در خارج از کشور دارد. اگر بدهی زنجانی صاف شود، در مجازاتش خیلی تخفیف می‌گیرد.

یوسفیان ملا ضمن تکذیب پیشنهاد فردی از خارج از کشور برای پرداخت بدهی زنجانی گفت: این ماجرا حقیقت و مبنایی نداشت.

دروازه‌بان تیم‌ملی نوه‌دار شد
به گزارش ایمنا، "رحمان احمدی" دروازه بان تیم فوتبال سپاهان، در ۳۴ سالگی پدربزرگ شده است . روز گذشته فرزندخوانده رحمان احمدی صاحب یک پسربچه به نام "رادوین" شد تا جدیدترین عضو خانواده احمدی باشد.



هزار کودک بی‌نشانی در خراسان شمالی
"سیدمحمد لنگری" مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با ایرنا، بر اساس آمار دریافتی از اداره کل ثبت احول استان 16 هزار و 500 کودک هفت ساله امسال باید برای آغاز تحصیل نام‌نویسی می‌شدند اما از این تعداد تاکنون هزار کودک ثبت نام نشده‌اند، گفت: حتی کد ملی این کودکان را از ثبت احوال گرفته‌ایم اما متاسفانه نتوانستیم نشانی از محل سکونت آنان به دست آوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ادارات ثبت احوال، بهزیستی و حتی نیروی انتظامی برای شناسایی و جذب این کودکان لازم‌التعلیم به مدارس استمداد کرد و در عین حال گلایه‌مندانه بیان داشت: این دستگاه‌ها نیز برای پیدا کردن نشانی این کودکان از ما درخواست پول دارند و مهمترین اداره برای در اختیار گذاشتن کد ملی کودکان بی‌نشانی، از ما مبلغی را دریافت کرده است. باید اهرم‌های موثری باشد تا خانواده‌ها مجبور به ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس شوند و آنان را از تحصیل و فراگیری دانش محروم نکنند.

کاشت ریش دختر انگلیسی برای فرار از جهاد نکاح!
به گزارش شیعه نیوز، اخبار رسیده از انگلستان حاکی از آن است که یک دختر انگلیسی هندی الاصل در یک اقدامی عجیب بدلیل ترس از جهاد نکاح و پیوستن به گروهک تروریستی داعش اقدام به کاشتن ریش در صورت خود کرده است و در گفتگو با برخی از خبرگزاری‌ها مدعی شد که از جهاد نکاح می‌ترسد و به همین خاطر اقدام به این کار کرده است.
وی گفته است که: "مجاهدان به دنبال زنان هستند ولی من با تغییر قیافه در صدد آن هستم که از چنگ آنان رها شده و با دشمنان داعش بجنگم و آنها را نابود سازم."
 


پروژه حذف سیاسی کلید خورد!



مردان تمایل ندارند همسرشان منشی یک مدیر مرد باشد
شفاف نوشت: طبق نظر سنجی که در مدت 24 ساعت توسط این سایت انجام شد، نزدیک به 76/68 درصد پاسخ‌دهندگان ابراز داشتند تمایلی ندارند همسرانشان منشی یک مدیر مرد باشد. در این نظرسنجی که از ساعت 14روز 21 مرداد آغاز شد و تا ساعت 13/30 روز 22 مرداد ماه ادامه داشت، نزدیک به 2300 نفر از مخاطبین شفاف در این نظرسنجی شرکت کردند که اکثریت آنها مخالف منشی بودن همسرانشان برای مدیران مرد بودند.


جمهوریت/ اولین تصادف در ایران درسال1307




خاطره بهروز افخمی از شیطنت در مجلس ششم + فیلم
مهر نوشت: "بهروز افخمی" که سه‌شنبه‌شب مهمان برنامه "خندوانه" شبکه نسیم بود، راجع به شیطنت‌هایش در زمان نمایندگی مردم تهران در مجلس ششم صحبت کرد.
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

اولین شهر صنعتی زنان در عربستان
به گزارش ایسنا، رسانه‌های داخلی عربستان اعلام کردند پروژه احداث اولین "شهر صنعتی زنان" در این کشور آغاز شده است. این شهر مساحتی حدود ۵۰۰ هزار مترمربع خواهد داشت و در شرق فرودگاه بین‌المللی "الاحساء" واقع شده است. شهر صنعتی زنان به سه بخش تقسیم می‌شود که این بخش‌ها شامل قسمت تجاری، صنعتی و منطقه خدمات‌رسانی هستند. هدف از ساخت این شهر جدید، جذب و ظرفیت‌سازی برای تعداد قابل توجهی پروژه‌های صنعتی است که توسط زنان هدایت می‌شوند و آن را به اولین شهر صنعتی تبدیل می‌کند که برای تجارت زنان مناسب است.

این شهر صنعتی از این قابلیت برخوردار است تا تمامی انواع صنایع سنگین را در خود جای دهد و صدها فرصت شغلی برای افراد فراهم سازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار