گوش "ون گوگ" هنوز می‌شنود!

نمونه مشابهی از گوش "وینسنت ون گوگ" که از ژن موروثي وی گرفته شده، در آلمان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از هانینگتون پست، وینسنت ون گوگ نقاش معروف با نقاشی‌های بی نظیر خود هچون نقاشی "شب‌های پرستاره"، "گل‌های آفتاب گردان" و "پرتره‌های شخصی از خود" و آثار مشاهبی که پس از مرگش رکورد شکن شد، در عرصه‌ی نقاشي و هنر چهره ای شناخته شده و ماندگار است.
 
حکایت گوش بریده‌ی وی که به سال 1888 میلادی و درگیری او با "پاول گالین" از دیگر هنرمندان زمان ون گوگ باز می‌گردد، هنوز از راز‌های افسانه‌ای جهان و در هاله‌ای از ابهام است. با گذشت بیش از 100 سال از مرگ وی، دوست داران هنر و علاقه مندان به تاریخ هنوز به این عضو از دست رفته‌ی ون گوگ علاقه نشان می‌دهند.
 
دیمیت استریب، با استفاده از سلول‌های زنده نمونه‌برداري شده از یکی از اقوام دور ون گوگ به نام لویی ون گوگ، مدل سه بعدی از گوش ون گوگ که مشابه گوش واقعی وی است، در بیمارستان بریگهام بوستون پرورش داده است. این مدل گوش در مایعی قرار گرفته تا به خوبی حفظ شود ولی این مایع مانع نمی‌شود تا حرف‌های بازدید کنندگان به گوش او نرسد!
 
هنگامی که شما با این گوش صحبت می‌کنید، صدای شما توسط یک نرم افزار کامپیوتری پردازش می شود و به صورت پیام‌های مغزی شبیه سازی خواهد شد، سخنگو در یک گفتگوی یک طرفه باقی می‌ماند و صدای خش خش مانندی از گوش تولید می‌شود که البته این بیانگر شنیده شدن صدای شما است.
 
استریب در صحبت با اسوشیتد پرس گفت: این پروژه‌ی اسرار آمیز توسط دی ان ای برداشته شده از در پاکت کاغذی که تصور می‌شد بزاق دهان ون گوگ روی آن مانده است، به این مرحله رسیده و تنها یک شانزدهم از ژن این هنرمند را داراست.
 
دستریب در آرزوی دستیابی به دی ان ای یکی از خویشاوندان مونث این هنرمند و ادامه فعالیت‌هایش در آینده بسیار نزدیک یعنی سال 2015 است، و اما ‌چیزی که استریب دنبال می‌کند زنده نگه داشتن خاطره ون گوگ در یاد‌ها است، همانند حفظ انگشتان بزرگان کلیسای قرون وسطی که به منزله‌ی ارتباطی ارزشمند با جانباختگان مسیحی آن دوران است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ونگوگ ، تجسمی ، نقاشی ، موروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار