امیر حسینی خلیلی مطرح کرد

شهید حسین لشکری بزرگ‌ترین اسوه مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس

همرزم شهید لشکری گفت: لطف الهی و رهبری پیامبرگونه امام بزرگوار و پتانسیل نهفته در ملت و نیروهای نظامی به خصوص رشادت‌های خلبانان ما همچون شهید سرافراز حسین لشکری باعث سربلندی ایران اسلامی در این ۸ سال جنگ تحمیلی شد.

 به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر سرتیپ خلبان حسین خلیلی امروز در مراسم بزرگداشت و یادواره شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری به بیان خاطراتی از ایستادگی و مقاومت این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: شهید لشکری از اسطوره‌ها و نیروهای ارزشی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از سربازان امام راحل در دوران رژیم شاهنشاهی بود.  
 
وی با بیان اینکه شهید لشکری سیدالاسرای ایران اسلامی است، تصریح کرد: این شهید بزرگوار در ۱۸ سال اسارت خود با توسل به خدا توانست کل قرآن مجید را حفظ کند و با مقاومت خود در مقابل شکنجه‌های دشمن بعثی به آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی پایبند بود.  
 
همرزم شهید لشکری افزود: زندگی و ایستادگی این شهید بزرگوار الگوی تمامی خلبانان جمهوری اسلامی ایران باید باشد.  
 
امیر خلیلی اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت شهید سرلشکر حسین لشکری مایه افتخار همرزمان این شهید بزرگوار در نهاجا و مایه سرافرازی و عزت کشورمان است.  
 
وی ادامه داد: دشمنان رژیم بعثی هنگام مبادله اسرای جنگی مانع بازگشت این شهید بزرگوار به میهن اسلامیمان به دستور صدام حسین دیکتاتور سرنگون شده عراق شد و به وی اعلام کردند که در نظر دارند وی با ره عنوان نخستین اسیر ایرانی دستگیر شده در عراق و آغاز کننده تهاجم نظامی علیه عراق به جهانیان معرفی کنند، اما این شهید بزرگوار به هیچ عنوان نپذیرفت و در تمامی دوران اسارت خود در مقابل این خواسته آن‌ها مقاومت و ایستادگی کرد.  
 
همرزم شهید لشکری بیان داشت: شهید لشکری برای مقاومت و ایستادگی در برابر خواسته‌های رژیم بعث عراق تمام شکنجه‌ها و جنگ‌های روانی آن‌ها را به جان خرید. رژیم بعث عراق برای شکستن مقاومت جانانه این آزاده سرافراز در زندانهای عراق وی را مورد شکنجه‌های سخت و طاقت فرسا قرار دادند، اما ایشان با حفظ روحیه بالای حماسی خود باعث یاس و سرخوردگی نیروهای بازجوی ارتش رژیم بعث شد.  
 
امیر خلیلی در ادامه به دلایل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: لطف الهی و رهبری پیامبرگونه امام بزرگوار و همچنین پتانسیل نهفته در ملت و نیروهای نظامی به خصوص رشادت‌های خلبانان ما همچون شهید حسین لشکری باعث سرافرازی ما در این جنگ تحمیلی شد.  
 
وی در ادامه سخنان خود به ناتوانی ارتش عراق برای رسیدن به اهداف خودشان اشاره کرد و گفت: عراق درصدد آن بود که خود را برای پیروزی برق‌ آسا مقابل جمهوری اسلامی ایران آماده کند، اما با مقاومت جانانه رزمندگان اسلام به این هدف خود نرسید و متحمل شکست شد.  
 
امیر خلیلی در پایان با اشاره به کتاب ۶۴۱۰ که به معنای تعداد روزهای اسارت این شهید بزرگوار است به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت.  
 
گفتنی است؛ در پایان این مراسم فرماندهان نهاجا از همسر این شهید بزرگوار تقدیر به عمل آوردند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شهید ، لشکری ، اسوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار