قم/

قم همچنان رتبه سوم کشور در تصادفات موتور سواری

یکی از دغدغه‎های مهم در استان قم وجود 350 هزار دستگاه موتور سیکلت است که متاسفانه بی‎توجهی به نکات ایمنی در این عرصه موجب شده تا بیش از 45 درصد از تلفات در تصادفات قم مربوط به راکبین موتور سوار باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛رئیس پلیس راهور استان گفت:بیش از 45 درصد از تلفات در تصادف در قم به راکبین موتور سوار اختصاص دارد.


سرهنگ کرم الله افزود:یکی از دغدغه های مهم در استان قم وجود 350 هزار دستگاه موتور سیکلت است که متاسفانه بی توجهی به نکات ایمنی در این عرصه موجب شده تا بیش از 45 درصد از تلفات در تصادفات قم مربوط به راکبین موتور سوار باشد.


 وی عدم استفاده از کلاه ایمنی را یکی از دغدغه های مهم برشمرد و اظهار داشت:بیش از 70 درصد از افرادی که از سوانح و تصادفات موتور سیکلت جان سالم به در برده اند از کلاه ایمنی استفاده می‎کردند؛اما با این وجود بسیاری از راکبین بدون توجه به اهمیت کلاه ایمنی به بهانه های مختلف مانند نداشتن دید و یا گرما حاضر به استفاده از کلاه ایمنی نیستند.


حسینی خاطرنشان کرد:موتورسواران با رفتارهای خطرناک سلامت خود و مردم را به مخاطره می اندازند و مشکلات ترافیک فراوانی را در سطح شهر به وجود می آوردند از این رو خانواده ها و رسانه ها باید قوانین مربوط به موتور سواران را گوشزد کنند تا جوانان با دقت نظر بیشتری از این وسیله مفید و در عین حال خطرناک استفاده نمایند.


رئیس پلیس راهور استان قم ادامه داد:برخی از راکبین موتور سوار قوانین و قاعده های راهنمایی و رانندگی را بر نمی تابند و حاضر نیستند با پایبندی به قوانین از جان خود و دیگران محافظت نمایندکه در این راستا توصیه می‎کنیم از کلاه ایمنی استفاده کرده و موتور را وسیله ای تک سرنشین بدانند.


حسینی در پایان متذکر شد:از همه خانواده ها انتظار می رود با کنترل رفتار فرزندان خود در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جهت حفظ جان عزیزانشان با ما همکاری نمایند و رسانه ها نیز فرهنگ پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی را تبیین نمایند.



انتهای پیام/
برچسب ها: قم ، تصادف ، موتور ، سواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.