شوهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ادعای واهی "ماری هارف" در رابطه با عدم وضع تحریم جدید علیه ایران "مغلطه" است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا تحریم‌های ظالمانه خود را به این بهانه که این تحریم‌ها مربوط به گذشته است، ادامه می‌دهد، بنابراین ادعای وضع نکردن تحریم جدید علیه ایران مغلطه‌ای بی‌معناست.

"احمد شوهانی" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به سخنان ماری‌ هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا از زمان اجرای طرح اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران هیچ تحریمی علیه ایران وضع نکرده است، اظهار داشت: در دورانی که مذاکرات بین ایران و گروه 1 + 5 در حال انجام بود ما شاهد تحریم جدیدی از سوی کنگره و دولت آمریکا و شورای امنیت نبودیم اما این در حالی است که تحریم‌های ظالمانه گذشته همچنان برقرار است.

وی ادامه داد: آمریکا تحریم‌های ظالمانه خود را به این بهانه که این تحریم‌ها مربوط به گذشته است ادامه می‌دهد بنابراین ادعای  وضع نکردن تحریم جدید علیه ایران بی‌معناست.

شوهانی تصریح کرد: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه مذاکرات هسته‌ای صادقانه به شفا‌ف‌سازی پرداخت و در رفع سوءتفاهمات عملاً گام های جدی برداشت اما عملاً تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان شکسته نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان در ارتباط با اینکه آمریکا مذاکرات هسته‌ای را فرصتی برای آزمون ایران می‌داند،خاطرنشان کرد: کسی که در این میان باید مورد آزمون قرار گیرد کشور آمریکاست و نه ایران. چرا که آنها ما را متهم کردند که اهل مذاکره نیستیم، بنابراین اقدام صادقانه ما در مذاکرات رسوایی آنها را در بین افکار عمومی به دنبال داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
تحریم های ظا لمانه هیچ تاثیری در حق هسته ما نخواهد داشت وبااین مذاکرات نشان دادیم که اهل مذاکره ومنطق هستیم
آخرین اخبار