ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی تشکیل جلسه داد/تاکید بر حمایت از دولت جدید عراق

ائتلاف دولت قانون عراق به ریاست نوری المالکی تشکیل جلسه داده و بر پایبندی این ائتلاف بر روند سیاسی این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛شبکه السومریه گزارش داد: اعضای ائتلاف دولت قانون عراق جمعه شب به ریاست "نوری المالکی" تشکیل جلسه داد و بر اهمیت پایبندی این ائتلاف به روند سیاسی در این کشور تاکید کردند.

گفتنی است "نوری المالکی" شب گذشته به همراه تمامی اعضای ائتلاف دولت قانون و "حیدر العبادی" نخست وزیر مکلف عراق در نطقی تلویزیونی که آن را شبکه العراقیه پخش کرد، تاکید کرد: مسئولیت و وظیفه قانونی من این است که از ملت عراق دفاع کنم.

وی در ادامه بیانیه خود با اشاره به اینکه دولت را در سابه اشغالگری کامل آمریکا دریافت کردم، افزود: ظرف هشت سال گذشته دستاوردهای زیادی به دست آوردیم.

"نوری المالکی" تصریح کرد: من خواهان هیچ گونه سمتی نیستم و همواره گزینه توسل به زور را برای جلوگیری از بازگشت رژیم دیکتاتوری دور نگه داشتم.

رهبر ائتلاف دولت قانون عراق با بیان اینکه عراقی که در سطح جهان در انزوا به سر می‎برد، امروز نقش منطقه‎ای و بین‎المللی خود را به دست آورده است، گفت: بحران سوریه با هدف سرنگون کردن تمامی منطقه بود اما ما توانستیم هجمه تروریستی علیه عراق را سرنگون کنیم.

"نوری المالکی" تاکید کرد: من عامل ریخته شدن  خون یک نفر هم نیستم و کناره‎گیری خود را از پست نخست وزیری عراق با هدف تسهیل روند سیاسی به نفع "حیدر العبادی" اعلام می‎کنم.

انتهای پیام//
برچسب ها: نوری ، مالکی ، السومریه ، نیوز ، شبکه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار