حوزه امداد و نجات از اهمیت ویژه ای در هلال احمر برخوردار است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: حوزه امداد و نجات به خاطر فوریت در خدمت و حمایت از نیازمندان در حوادث و بحران، از اهمیت ویژه ای در هلال احمر برخوردار است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، دکتر محمد فرهادی در اختتامیه دوره تربیت مربیان سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اهداف برگزاری دوره های آموزشی برای اعضا گفت: ۳۵۰ پایگاه در سطح کشور داریم که قصد داریم در هر کدام از این پایگاهها یک مربی خانم و یک مربی آقا داشته باشیم.

وی از میزبانی اردوگاه مهر بندرانزلی، شاخه زیتون منجیل، مشهد و کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: اردوگاه های تابستانی سازمان جمعیت هلال احمر کشور امسال میزبان هفت هزار نفر در قالب کانون های غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، آزاد و روستایی است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر  مهمترین رویکرد برگزاری اردوهای تابستانی این سازمان در سطح کشور را کاهش خطرپذیری و افزایش فعالیت های بهداشتی و اجتماعی جوانان عنوان کرد.
فرهادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵ کانون بشر دوستانه در سطح کشور فعالیت می کند، گفت: تا پایان شهریور ماه امسال تعداد اردوهای تابستانی نشاط و امید به تعداد ۲۶ اردو می رسد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه سنین پنج تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۲۹ سال در گروه های کودکان و نوجوانان و رده سنی جوانان تقسیم بندی می شوند، ادامه داد: آموزش گروه های ۱۶ نفره در کارگاه‌های خلاقیت و کنترل خشم از برنامه های اردو های نشاط و امید است.
فرهادی افزود: این جمعیت مال مردم و جوانان است و شما جوانان باید در آن حضور داشته باشید و فعالیت کنید، آموزش بدهید و نشاط ایجاد کنید.

افزایش توان امدادی


وی با اشاره به اینکه حوزه جوانان در سطح بین الملل حوزه بسیار مهمی است و به مرور این اهمیت در کشورهای عضو پررنگ تر هم می‌شود افزود: قرار است در حوزه جوانان ارتباطات بیشتری با کشورهای دیگر داشته باشیم و از خلاقیت، انرژی و پویایی جوانان در برنامه های مشترک برای تصمیم گیری ها استفاده کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای حقوق بشردوستانه به عنوان یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر افزود: باید توجه داشته باشید حقوق بشردوستانه متفاوت از حقوق بشر است. حقوق بشردوستانه حمایت از بشر در جنگها و مخاصمات است و این وظیفه هلال احمر را سخت تر و سنگین تر می کند و جوانان باید در این موضوعات آموزش ببینند.

وی با اشاره به فعالیتهای آموزشی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: حوزه امداد و نجات به خاطر فوریت در خدمت و حمایت از نیازمندان در حوادث و بحران اهمیت ویژه ای در جمعیت هلال احمر دارد اما آموزش به جوانان هم با توجه به اینکه از یک بعد باید آموزشهای امدادی را فرا بگیرند تا آینده ساز کشور و کمک کننده سازمان امداد و نجات باشند اهمیت بسیاری دارد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار