ورلد سوسیالیست:

افزایش شواهدی از جنایات جنگی اسرائیل/ تسلیحاتی که استخوان‌ها را اره و سرها را از بدن قربانیان جدا می‌کنند!

پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی با عنوان "افزایش شواهد از جنایات جنگی اسرائیل همزمان با ادامه آتش بس غزه" می‌نویسد: آتش بس اسرائیل با حماس همزمان با ادامه مذاکرات بین نمایندگان بنیامین نتانیاهو و همه سه گروه اصلی فلسطینی از جمله جنبش های فتح و جهاد اسلامی- روز جمعه وارد دومین روز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این مذاکرات که با میانجیگری مصر دنبال می‌شود در واقع موجب شد تا همه این سه گروه فلسطینی اعلام کنند دستیابی به نتیجه و موفقیت مذاکرات امکان پذیر است و حتی عمیر پرتس  وزیر حفاظت از محیط زیست اسرائیل بامداد جمعه اعلام کرد اکنون مراحل نهایی مذاکرات که مراحل بسیار مهمی است، ادامه دارد.

اگرچه فشارهایی برای حل و فصل درگیری های غزه از سوی دولت اوباما در آمریکا و قدرت های اروپایی صورت گرفته است اما خود آنها از جنگ علیه مردم فلسطین حمایت می‌کنند و نگران این موضوع هستند که متحد آنها ، اسرائیل کل منطقه خاور میانه را بی ثبات سازد و جنبش ضد جنگ اعتراض آمیز بین المللی را رقم زند.

شواهدی نیز از بروز تنش بین تل آویو و واشنگتن در گزارش های وال استریت ژورنال ارائه شده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد روابط اسرائیل و آمریکا به دلیل نگرانی ها از تلفات غیرنظامیان تیره شده است.

این نشریه همچنین اعلام کرد وزارت دفاع اسرائیل حتی برای به دست آوردن مهمات بیشتر از جمله گلوله های خمپاره از طریق کانال های ارتش به ارتش و بدون اطلاع کاخ سفید وارد عمل شده است.

با این وجود حملات هوایی اسرائیل در روز پنجشنبه نیز ادامه یافت و این در حالی بود که نتانیاهو متعهد شد حتی شلیک های پراکنده راکتی از غزه با اقدامات تلافی جویانه گسترده مواجه خواهد شد. 

یکی از نتایج فرو کش کردن درگیری ها این است که گزارش ها درباره جنایات جنگی اسرائیل برجسته می گردد. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ، ویلیام شاباس را به عنوان رئیس کمیسیون تحقیق عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه تعیین کرد.
حدود دو هزار فلسطینی در درگیری های اخیر در غزه کشته و 10 هزار نفر زخمی شدند که بیشتر آنها را غیرنظامیان تشکیل می دادند و این در حالی است که در این درگیری ها 64 سرباز  و سه غیرنظامی اسرائیلی کشته شدند. شمار تلفات فلسطینیان همچنین شامل 459 کودک است که این آمار به مراتب بالاتر از ادغام شمار تلفات دو درگیری قبلی غزه است.

از جمله جنایاتی که تحت تحقیق قرار دارد حمله اسرائیل به خانه ها بر اساس این ادعا است که از سوی اعضای جنبش حماس و دیگر گروه ها به عنوان " مراکز فرماندهی و کنترل " یا انبار تسلیحات مورد استفاده قرار می گیرد و همین طور تهاجم اول اوت اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است.

روزنامه گاردین انگلیس روز گذشته در گزارشی به نتایج تحقیقات مرکز حقوق بشر فلسطینیان ، المیزان در غزه ، مرکز الحق در کرانه باختری رود اردن ، گروه مدافع حقوق بشر بتسلیم اسرائیل و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اشاره کرد.

این گزارش نشان می دهد دست کم 59 خانواده فلسطینی در جریان چهار هفته حملات اسرائیل متحمل چندین تلفات شده اند. جوانترین فردی که در این حملات جان سپرد یک نوزاد 10 روزه و سالمندترین فرد یک پیرمرد 97 ساله بوده است.

گاردین گزارش داد 479 نفر از قربانیان از بین خانواده هایی بودند که حداقل چهار نفر از اعضای آنها کشته شدند که 212 نفر آنها زیر 18 سال سن داشتند و 15 نفر بالای 60 سال بودند.

روزنامه هاآرتص گزارش داد در جریان عملیات " تیغه محافظ"دست کم 32 هزار گلوله خمپاره تنها در سه هفته نخست درگیری ها شلیک شد. به عنوان مثال در تاریخ 20 ژوئیه 600 گلوله توپخانه ای در کمتر از یک ساعت به منطقه شجاعیه در شرق شهر غزه شلیک شد. 

در تاریخ اول اوت نیز در رفح بیش از یک هزار گلوله توپخانه ای شلیک شد و 40 حمله هوایی طی سه ساعت صورت گرفت و بین 130 تا 150 نفر جان باختند که بیشتر آن ها غیرنظامی بودند.

راشا ابوجلال در المانیتور به نقل از پزشکان و فعالان حقوق بشر می نویسد این منابع شواهد قاطعی در اختیار دارند که نشان می دهد اسرائیل از تسلیحات ممنوعه علیه غیرنظامیان در تهاجم نظامی خود در نوار غزه استفاده کرده است ؛ همان طور که در دو جنگ قبلی در غزه بین سال های 2008 و 2009 و 2012 استفاده کرد.

وی در ادامه می نویسد طی حضور دو ساعته المانیتور در بیمارستان شفا غزه شاهد انتقال 11 غیرنظامی به بیمارستان بودیم که همگی آنها به دلیل استفاده اسرائیل از تسلیحات ممنوعه دچار نقص عضو شده بودند و هشت نفر از آن ها مدت زمان کوتاهی پس از انتقال به بیمارستان جان باختند. پوست بدن این قربانیان سوخته و بافت بدن آنها به شدت آسیب دیده بود و استخوان های آنها به شکلی بود که گویا اره شده بودند.

"اریک فوس" از پزشکان نروژی بیمارستان شفا غزه 13 ژوئیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت بسیاری از قربانیان این حملات در حالی به بیمارستان منتقل می شدند که با استفاده اسرائیل از تسلیحات ممنوعه جان خود را از دست داده بودند.

دکتر ایمان الصبحانی می گوید نیروهای ارتش اسرائیل از تسلیحات ممنوع استفاده کردند و بسیاری از قربانیان با نقص عضو  و جراحاتی به بیمارستان منتقل می شدند که هرگز قابل ترمیم نبودند. حتی برخی از قربانیان سر نداشتند و اجساد برخی از آن ها به گونه ای متلاشی شده بود که گویا یک صخره بزرگ به روی آنها سقوط کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار