امروزه زندگی آپارتمانی موجب شده تا بهره گیری از طبیعت نزد مردم جامعه به عنوان یک ضرورت تلقی گردد، چشم انداز سازمان جهانی جهانگردی با سرعت زیاد خبر از توسعه ی اکو توریسم (طبیعت گردی) نسبت به سایر مقوله های گردشگری دارد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات محلی با همکاری مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در یک تور خبری یک روزه ازآبشارو روستای زیبا و سرسبز حمید دیدن کردند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در این گردش خبرنگاران را همراهی می کند، خبرنگاران را ابزار اصلی معرفی پتانسیلهای گردشگری دانسته و می گوید: روستای حمید با توجه به نزدیکی به مرکز استان و طبیعت بکرمی تواند منطقه ی گردشگری برای جذب مسافرباشد.

نواللهی افزود: در هر شهرستان زیر ساختهای دو روستا با اولویت گردشگری از محل اعتبارات93 انجام می شود.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد معاونت های 9 گانه ی ستاد هماهنگی خدمات سفر دراستان ارائه کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره چای سنتی کُندک وآبنبات بجنورد در محل تفریحی بش قارداش و نمایشگاه سراسری صنایع دستی در محل نمایشگاه بین المللی بجنورد در آینده نزدیک خبرداد.

رییس شورای اسلامی روستا ی حمید هم که همراه مان است ، با اشاره به مشکلات این روستا از بی توجهی مسئولان نسبت به حل مشکلات این روستای سرسبز و زیبا گله مند است.

عیسی قلی پور می گوید: این روستا مشکل آب شرب دارد و همچنین نانوایی ها به دلیل کمبود سهمیه ی آرد نمی توانند به مسافرانی که در روزهای تعطیل به این منطقه می آیند خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه آنتن دهی در این منطقه بسیار ضعیف است و این بعضا" برخی از مسافران را دچار مشکل می کند از مسئو لان خواست تا برای آنتن دهی بهتر تلفن همراه ، آتن دهی در این منطقه را تقویت کنند.

یکی از جوانان روستا که میان راه با دادن آبی خنک و گوارا تشنگی مارا برطرف کرد در مورد مشکلات آب روستا می گوید: ما در روستا روزانه فقط دو ساعت آب داریم و آب شرب خود را از چاه تهیه می کنیم .

نا گفته نماند روستای سرسبز و زیبای حمید علارغم تمام مشکلاتی که دارد، مردمی بسیار مهمانواز و خون گرمی دارد ، دروازه ی اهالی به روی همه باز است و اهالی با رویی گشاده از مسافران استقبال می کنند، درمغازه های این روستا نه سیگاری فروخته می شود و نه کسی سیگار می کشد.

کارشناس اکو توریسم (طبیعت گردی ) میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم روستای حمید را بهشت گمشده ی خراسان شمالی معرفی کرده و می گوید: این روستا قابلیت های زیادی دارد که با القوه مانده است که با به فعل کردن پتانسیل های گردشگری در این منطقه و در جای جای خراسان شمالی تعامل شایسته ای برقرار کرد.

حبیب صدری فرد با بیان اینکه روستای حمید در 7 کیلومتری بجنورد واقع شده است ، می افزاید: این روستا محل مناسبی برای طبیعت گردی راحت مردم برای ارزان سازی سفر محسوب می شود.

وی اذعان می دارد: با توجه به پتانسیل های گردشگری ،روستای حمید بعد از بش قارداش و بابا امان می تواند به عنوان سومین محور گردشگری در استان باشد.

کارشناس اکو توریسم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می گوید: با تعامل بیشتر بین مسئو لین و اهالی روستا می توان از قابلیت های این روستا در حوزه ی گردشگری برای ایجاد اشتغال و توسعه ی پایدار گام برداشت.

روستای حمید با 160 خانوار با جمعیت هزار نفری ، باغ های سرسبز با میوه های متنوع و مرغوب و آبشار زیبای حمید در 7 کیلومتری مرکز خراسان شمالی و نزدیک بوستان تفریحی بابا امان واقع شده است./ز

برچسب ها: گردش ، مسافر ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.