اصفهان//

مسن ترین زائر ایرانی حج تمتع 112ساله است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم گفت: جوان ترین زائر ایرانی حج تمتع امسال یک زائر 26ساله و مسن ترین آنها 112ساله است.

حجت الاسلام محمد نقدی، در حاشیه "همایش مسافران قبله " در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان با اشاره به اینکه میانگین سنی زائران 50 سال به بالا است گفت: مسن ترین زائر ایرانی نیز 112 ساله است.

وی افزود: در مجموع 64 هزار زائر و عوامل (روحانی، مدیر و معاون) امسال عازم سفر بیت الله الحرام می شوند که سه هزار نفر از این تعداد عوامل و 61 هزار نفر آنها زائران خانه خدا هستند.

به گفته وی، پروازهای زائران کعبه به سرزمین وحی امسال بر اساس هماهنگی و رایزنی انجام شده قرار است از نیمه دوم شهریور از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) آغاز شود.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم، اظهارداشت: در چند سال اخیر به دلیل اجرای پروژه های عمرانی توسعه بیت الله الحرام اعزام زائران ایرانی از 100 هزار نفر 20 درصد کاهش یافته است.

حجت الاسلام محمد نقدی، افزود: مسئولان سعودی اعلام کرده اند با اتمام طرح عمرانی خانه خدا تا دو سال آینده تعداد اعزام زائران ایرانی به همان میزان 100 هزار نفری سابق بر می گردد.

وی در ادامه رمایش مقام معظم رهبری با توجه به این کاهش سهمیه زائران ایرانی مبنی بر کوچک سازی نیروهای ستادی را یادآورشد و گفت: سازمان حج وزیارت بر این اساس اعزام نیروهای ستادی را به حداقل رساند و جای آنها را به اعزام زائران اضافه کرد.

به گفته وی، با توجه به اینکه برخی از زائران 17 سال در نوبت تشرف به حج هستند با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی فقط کسانیکه واجب هستند اعزام می شوند و هیچ نهاد یا ارگانی سهمیه ندارد و هیچ شخصی نمی تواند فیش حج واجب را جابه جا کند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم در ادامه رعایت آداب و اخلاق و مبالات اسلامی توسط زائران ایرانی به عنوان نمایندگان معرف جمهوری اسلامی را تاکید کرد و گفت:رعایت نکات ایمنی برای حفظ سلامتی و امنیت توسط زائران نیز ضروری است.

حجت الاسلام نقدی افزود: زائران در صورتیکه از اعمالی که سلامتی آنها را تهدید می کند پرهیز نکنند دقایق و لحظات ارزشمند و جبران ناپذیر این سفر رو حانی و معنوی را از دست خواهند داد.

وی تصریح کرد: اجتناب ازخوردن و آشامیدن زیاد، پرهیز از عبور و مرور زیاد در آفتاب و هوای گرم مکه و مدینه، اجتناب بانوان از تردد به صورت انفرادی،امتناع از بحث و جدل و گفتگوهای غیر ضروری و رفتن به مکان های غیر مجاز از نکات ایمنی و امنیتی ضروری برای زائران است تا بتوانند حجی بدون دغدغه و خوش خاطره را برای خود ثبت کنند.

گفتنی است: همایش متمرکز آموزشی تو جیهی مسافران قبله ویژه زائران حج تمتمع" با اجرای ویژه برنامه های قرائت بیانیه صادر شده حجت الاسلام علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در حج زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، مداحی، سخنرانی حجت الاسلام محمد نقدی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم (قم،کاشان، همدان، کرمانشاه، ایلام و کردستان)،سخنان توجیهی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری ویژه کاشان و آموزش اعمال عبادی حج در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، زائر ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.