یک کارشناس خاورمیانه گفت: کشورهای غربی با وجود شرایط حاکم بر منطقه و قیام بر علیه اقدامات وحشیانه گروهک داعش احتمال خلاصی مردم از چنگ این گروهک‌ها را دور از انتظار نمی‌دانند بنابراین آمریکا و انگلیس با تغییر موضع سعی دارند رفیق قافله باشند تا شریک دزد.

"مصیب نعیمی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر کامرون (نخست وزیر انگلیس) در مورد خطرناک دانستن داعش، اظهار داشت: در این موضوع که پدیده داعش توسط غرب و با اهداف غربی ایجاد شده است هیچ شکی نیست و دلیل این ادعا وجود شخص "ابوبکر البغدادی" در زندان گوانتانامو و مخفی شدن وی پس از آزادی زود هنگام است.

وی در ادامه افزود: پیدا شدن این شخص در سوریه به همراه تجهیزات نظامی زیاد و تشکیل گروهک تروریستی همچنین حمایت غرب از هر نوع عملیات نظامی توسط این گروهک نشان از رضایت آنها از داعش بود.  
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه با اشاره به اهداف کشورهای غرب در خصوص تشکیل این گروهک‌ها، گفت: اهداف عمده از تشکیل گروهک‌های تروریستی درگیری هر چه بیشتر جهان اسلام و به هم ریختگی در کشورهای اسلامی از یک سو و رهایی رژیم غاصب صهیونیستی از قدرتی فراگیر به نام اسلام از سوی دیگر،  ورود غرب به عنوان حلال مشکلات به میدان را به همراه داشت.  
 
نعیمی با اشاره به اینکه اهداف پشت این اقدامات بر همگان آشکار است گفت: همزمانی حضور این گروهک‌ها در عراق و تخریب بی‌سابقه در سوریه و همزمانی هر دوی این وقایع با حمله گسترده رژیم صهیونیستی به غزه، بیانگر نیت‌های شوم این کشورها از تشکیل و تنظیم دومینوی گروهک‌های تروریستی در منطقه است.  
 
وی با اشاره به اقدامات و درگیری‌های اخیر در منطقه و انتقال مصدومین تکفیری به بیمارستان‌های صهیونیست‌‌ها، بیان کرد: شگفت‌انگیزتر از انتقال مصدومین تکفیری به خاک‌ رژیم صهیونیستی، عیادت شخص نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از مصدومین  در بیمارستان‌ها بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تغییر جهت ناگهانی کشورهای غرب در مسئله داعش افزود: کشورهای غربی با وجود شرایط حاکم بر منطقه و قیام بر علیه اقدامات وحشیانه گروهک داعش احتمال خلاصی مردم از چنگ این گروهک‌ها را دور از انتظار نمی‌دانند لذا آمریکا با حملات پراکنده در صحرای عراق و انگلیس با تغییر موضع سعی دارد از امروز به بعد رفیق قافله باشد تا شریک دزد و این در حالی است که در زمان ورود داعش به عراق آمریکا با وجود اطلاع از این اتفاق نه تنها آن را محکوم نکرد بلکه هیچ اطلاعی هم در مورد این حرکت به دولت بغداد نداد .  
 

وی در پایان با اشاره به کتاب خاطرات هیلاری کلینتون که هفته پیش رونمایی شدخاطرنشان کرد: کلینتون در این کتاب صراحتا بیان کرده که ما داعش را با عناوین مختلف در افغانستان، عراق یا سوریه که نقطه استرات‍ژیک غرب است بنا کردیم و مجموعه این عملیات نشان دهنده این است که داعش ساخته و پرداخته همین دولت‌هاست.  

انتهای پیام /

برچسب ها: داعش ، غرب ، تغییرموضع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار