اولین حضور ووشو با ووشوکاران ایرانی در المپیک نانجینگ

تالوکار ایرانی میهمانی ویژه مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک نانجینگ

در اولین حضور ووشو در المپیک تابستانه نانجینگ تیم ملی ووشو ایران با سانداکاران و تالوکاران و پرافتخارش حضور دارد.

محمد نوری سرپرست تیم ملی ووشو جوانان اعزامی به المپیک تابستانی نانجینگ در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم ملی ووشو جوانان برای حضور در دومین المپیک تابستانی نانجینگ سه شب 28 مرداد ماه عازم چین می‌شود و در روز 29 مرداد برای وزن کشی و مراسم قرعه‌کشی اماده می‌شوند و پس از انجام رقابتهای در روزهای 1و2 شهریور ماه در روز سه شنبه 3شهریور ماه به ایران باز می‌گردند.

وی افزود: تیم ملی ووشو کشورمان در بخش ساندای آقایان متشکل شده از مهدی محمدی در وزن 52- کیلوگرم و محسن شهبازی در وزن 70- کیلوگرم و امیر دارابی نیز در بخش تالو همچنین تیم ملی ووشو بانوان اعزامی به نانجینگ نیز با حضور صبا شریفی سانداکار وزن 60- کیلوگرم و حمیده برخور و نفیسه پورگنجی نیز در بخش تالو به این رقابتها اعزام می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار هست که در المپیک تابستانی نوجوانان رشته ووشو حضور دارد تمامی ووشوکاران با انگیزه بسیار خوبی پیش از این در این دیدارها جواز حضور در المپیک را کسب کردند.

وی گفت:‌ووشوکاران کشورمان نیز در اسفند ماه سال گذشته در رقابتهای قهرمانی جهان در آنتالیا جواز حضور در المپیک تابستانه نانجینگ را کسب کردند.

داور بین المللی ووشو کشورمان گفت:‌یکی از اتفاقت مهم و جالب که در سومین المپیک تابستانی نانجینگ رخ داد این بود که از سوی IOC و از فرشاد تالوکار به نام کشورمان دعوت شد تا به عنوان میهمان ویژه در کنار 6 تالوکار چین در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حضور داشته و اجرای فرم کند و این اتفاق برای ما بسیاری با ارزش است زیرا این در حالی است که با توجه به اینکه چینیها در جهان ووشو بخصوصی در تالو حرف اول می‌زدند اما باز از یک تالو کار ایرانی برای فرم دعوت شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر ووشو کاران که برای اجرای فرم و انجام مسابقه به المپیک نانجینگ اعزام می‌شوند رامین موحد سرمربی تیم ملی جوانان در بخش ساندا راضیه حاجی‌زاده مربی تیم ملی جوانان در بخش بانوان راضیه طهماسبی مربی تیم ملی ساندا جوانان به همراه محمدپور غلامی‌نژاد به عنوان داور تیم را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار