در نشست خبری در برلین؛

لاوروف: آتش‌بس بدون پیش شرط در اوکراین اولویت اصلی روسیه است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد در مذاکرات چهار جانبه در خصوص اوکراین پیشرفت‌هایی به دست آمده است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد (در نشست چهارجانبه برلین) در مورد آتش‌بس در شرق اوکراین و حل و فصل سیاسی بحران در این کشور هیچ پیشرفتی حاصل نشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم،" سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در برلین اعلام کرد در مذاکرات چهار جانبه پیشرفت هایی درباره انتقال کمک های بشردوستانه روسیه به اوکراین به دست آمده است.

وی افزود: روسیه از ناظران سازمان امنیت و همکاری برای نظارت بر مرزهای روسیه با اوکراین دعوت کرده است. 

وی خاطر نشان کرد: آتش بس در اوکراین مشکل اساسی در مذاکرات است که هنوز پیشرفتی در آن به دست نیامده است. آتش بس بدون پیش شرط اولویت اصلی برای روسیه است.

 لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: باید بر اساس توافق های قبلی درباره اوکراین از جمله توافقنامه ژنو عمل کنیم. 

وی ادامه داد: سازو کار جدیدی برای گفتگو درباره مسئله اوکراین در نظر گرفته خواهد شد. روسیه به همه تعهدات خود در توافقنامه های قبلی درباره مسئله اوکراین عمل کرده است. 

وی خاطر نشان کرد: بعضی رسانه‌ها اطلاعات نادرستی را درباره تحولات اوکراین منتشر می کنند. بمباران کاروان نظامی روسیه در داخل اوکراین واقعیت ندارد. چند مورد اصابت گلوله های خمپاره شلیک شده از اوکراین به داخل مرزهای روسیه رخ داده است. 

وزیر امور خارجه روسیه گفت: "دولت کی‌یف بر تندروها در اوکراین تسلط ندارد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار