اصفهان/

ورزش قهرمانی در آموزش و پرورش پایه ریزی می شود

دبیرکل جشنواره مسابقات دانش آموزان کشور، گفت: بستر ورزش قهرمانی که افتخارات زیادبرای کشور به ارمغان آورده، آموزش و پرورش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، حسین داوری در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: چنانچه آموزش های لازم ورزش در آموزش و پرورش به درستی ارائه شود، در آینده تیم های ملی قدرتمندی خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری رقابت های دو و میدانی، شنا و بازیهای بومی محلی جشنواره ورزشی دانش آموزان کشور به میزبانی اصفهان، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تنها رقابت های ورزشی نیست و تعمیق دادن به آموزش فرهنگ شهروندی و آموزه های دینی نیز از جمله اهداف آن است

.
دبیرکل جشنواره مسابقات دانش آموزان کشور با اشاره به تجمع دانش آموزان از فرهنگ ها و قومیت های مخلتف کشور در این رویداد ورزشی، تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان شرکت کننده با سایر فرهنگ ها و قومیت های موجود در کشور اتفاق بسیار زیبایی است که در این جشنواره رخ می دهد.

« سعید باقری » رییس کمیته سلامت این جشنواره نیز تامین سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی دانش آموزان را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد و افزود: این کمیته در زمان برگزاری رقابت ها بر بهداشت و تغذیه، بهداشت محیط و خوابگاههای دانش آموزان شرکت کننده نظارت می کند و آموزش های بهداشتی مورد نیاز را به ورزشکاران دانش آموز ارائه می دهد.

همچنین « حسین عباسیان» معاون فرهنگی ستاد برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی دانش آموزان کشور با اشاره به برگزاری غرفه های فرهنگی در حاشیه برگزاری این نمایش، افزود: استانهای شرکت کننده، صنایع دستی، محصولات فرهنگی و آداب و رسوم مردم مناطق مختلف کشور را به نمایش می گذارند.

وی افزود: این نوع اقدامات فرهنگی در حاشیه برگزاری جشنواره های ورزشی دانش آموزان موجب شناخت بیشتر آینده سازان کشور با فرهنگ کشور و تقویت وحدت ملی می شود.

رقابت های دوومیدانی، شنا و بازیهای بومی محلی جشنواره فرهنگی ورزشی دانش آموزان کشور در بخش دختران و پسران در سه مقطع تحصیلی از سوم تا دوازدهم شهریور با حضور یکهزار و 509 دانش آموز در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، مسابقات ، داش ، آموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.