سفیر وادا در المپیک نانجینگ؛

برای موفقیت صبور باشید و بدون دوپینگ حرکت کنید

سفیر وادا در المپیک نوجوانان نانجینگ حضور خود در این رقابت‌ها را فرصتی ارزشمند برای انتقال پیام در زمینه مبارزه با دوپینگ دانست.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، کریستی کاونتری در حاشیه المپیک نانجینگ اظهار کرد:پس از آنکه در سال 2013 فرصت پیوستن به کمیته ورزشکاران وادا برای من فراهم شد تمام تلاش خود را در این راه انجام دادم و معتقدم به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای وظیفه دارم درباره مضرات دوپینگ صحبت کرده و به طور کلی فعالیتی‌های ضد دوپینگ داشته باشم.

وی با بیان اینکه والدینش ارزش‌های اخلاقی را به او آموخته اند، خاطر نشان کرد:می دانم در ورزش حرفه ای برای موفقیت باید پاک و به دور از دوپینگ تلاش کرد و این مهم زمان بر است و باید استمرار داشت تا به هدف رسید.

ایبن شناگر آمریکایی الاصل تیم ملی شنای زیمبابوه که سه مدال المپیک 2004 آتن و 4 مدال المپیک 2008 پکن را در کارنامه دارد ،افزود: سال گذشته لحظه ای که در کنفرانس جهانی مبارزه با دوپینگ در ژوهانسبورگ به عنوان عضو کمیته ورزشکاران وادا انتخاب شدم لحظه ای فراموش نشدنی است چرا که مقابل جامعه جهانی ضد دوپینگ، نمایندگان فدراسیون های بین‌المللی، ورزشکاران، پزشکان و محققان سخنرانی کردم و عملا این وظیفه مهم را آغاز کردم.

وی درباره حضورش در نانجینگ ، گفت: من به اینجا آمدن تا پیام ورزش پاک را برای نوجوانان ورزشکار انتقال دهم و اینکه تخلف دوپینگی محرومیت های سنگنی برای آنها در پی خواهد داشت و نباید به هیچ وجه به تقلب در ورزش فکر کنند.

کاونتری گفت: در این بازی ها این فرصت را دارم که با صدها ورزشکار نوجوانان بیش از 28 رشته ورزشی ارتباط داشته باشم و اطلاعات لازم را در خصوص مبارزه با دوپینگ به آنها منتقل کنم. آنان باید از حقوقشان و مسئولیتشان در مسیر مبارزه با دوپینگ آگاه شوند.

وی تصریح کرد: فهم مبارزه با دوپینگ موضوع پیچیده ای است ، اما به عنوان یک ورزشکار که سال ها ورزشکار برتر بوده ام احساس می کنم این وظیفه و مسئولیت را دارم که تجربیاتم را در اختیار ورزشکاران قرار دهم. و به نسل بعد کمک کنم که مسیر درست را در ورزش انتخاب کنند.

سفیر آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) در المپیک نوجوانان نانجینگ خاطرنشان کرد:اولین گام برای جلوگیری از تقلب همان کنترل دوپینگ است و این موضوع برای ورزشکاران بسیار مهم است ، آنها باید بدانند امکان دارد که مصرف نا آگاهانه یک سری مواد حخطراتی را برای آنها به دنبال دارد و آنها باید بدانند مسئول مصرف هر گونه مواد هستند و باید به شدت مراقب باشند.

وی خاطر يادآور شد: در مجموع اینجا آمده ام که ورزشکاران مطرح فردا را امروز تشویق کنم که به تقلب در ورزش روی نیاورند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار