شماره ۷۲؛

بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزار‌ها در هفته‌ای که گذشت + دانلود ۱۳۹۳/۰۶/۱۴

از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه فناوری اطلاعات در یک هفته گذشته بود.

 

 



 

نسخه 6.21 [Build 7]؛
یکی از نرم افزارهایی که وجودش در رایانه ضروری است، مدیریت دانلود است. امروزه از اینترنت فقط برای مرور اخبار استفاده نمی‌شود بلکه با گسترش اینترنت، مکانی برای تبادل اطلاعات بین کاربران بدل شده است و هر کاربر با توجه به علاقه خود به دنبال دانلود نرم افزار، بازی، موسیقی و... می‌باشد به طوری که در ویندوز رایانه جای خالی یک مدیریت دانلود احساس می‌شود، به همین منظور در این گزارش سعی کرده‌ایم مدیریت دانلود قدرتمندی را برایتان معرفی کنیم.

 

به جرات می‌توان گفت Internet Download Manager یا به اختصار IDM از قدرتمندترین نرم افزارهای مدیریت دانلود در رایانه است. IDM برنامه جدیدی نیست و همه ما به نوعی با قابلیت‌های این برنامه آشنایی داریم، اما اگر شما با این برنامه آشنایی ندارید می‌توانید قابلیت‌های این برنامه را از این گزارش بخوانید. شتاب دهنده این دانلود منیجر یکی از بی رغیب‌ترین هاست که آن را به محبوب‌ترین برنامه تبدیل کرده است.

 

 


 

یک نرم افزار ضروری برای ویندوز؛
وقتی ویندوز رایانه‌مان بالا نمی‌آید و با مشکل مواجه می‌شویم اکثر کاربران راه حل فرار از این مشکل را نصب مجدد ویندوز می‌دانند و نصب آن را به افراد متخصص این کار واگذار می‌کنند. برای همین سیستم را با خودشان حمل و پیش آقای متخصص می‌برند و تاکید می‌کنند یک ویندوز خوب با نرم افزارهای به درد بخور برای رایانه شما نصب کند. وقتی نصب ویندوز تمام می‌شود و سیستم را خانه می‌آورید می‌بینید کلی نرم افزار در دسکتاپ رایانه با آیکن‌های رنگارنگ خودنمایی می‌کنند که نمی‌دانیم چیست و اصلا چه کاری انجام می‌دهد! گاهی هم مشکل فراتر از این حرفاست و افراد سودجو برای دزدیدن فایل‌های شخصی شما مثل عکس و فیلم از فرصت استفاده می‌کنند و روی رایانه شما نرم افزارهای جاسوسی نصب می‌کنند و به راحتی به رایانه شما نفوذ کرده و آنچه که دوست دارد را سرقت می‌کند بدون آنکه شما متوجه شوید.

 

 


 

WinZip Pro برای رایانه و اندروید؛
کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که سر و کارش با رایانه باشد ولی نرم افزار WinZip Pro برایش آشنا نباشد، WinZip Pro نام نرم افزاری قدیمی و قدرتمند برای فشرده سازی فایل‌هاست که بین کاربران، محبوبیت خاصی دارد و کاربران زیادی هر بار بعد نصب ویندوز این برنامه را نصب می‌کنند. امروزه برای سهولت در دانلود نرم افزار، بازی و... آنها را فشرده می‌کنند و به همین جهت نیاز به نرم افزاری است که از فایل‌های فشرده شده پشتیبانی کند، WinZip Pro از تمامی فرمت‌های فشرده و همچنین (TAR, gzip, UUencode, BinHex, MIME, ARJ, LZH, ARC) پشتیبانی می‌کند و رقیب اصلی و جدی نرم افزار WinRAR است.

 

 


 

برای رایانه؛
رایت CD و یا DVD همیشه هم کار سختی نیست، چرا که به مدد نرم افزارهایی همچون AV Burning Pro کار خیلی ساده‌تر از آن است که ما فکر می‌کنیم. قابلیت‌های زیاد و کار آسان با این نرم افزار باعث شده تا کاربران زیادی برای رایت فایل‌های خود از این نرم افزار استفاده کنند؛ از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های نرم افزار AV Burning Pro می‌توان به مواردی چون سرعت بالادر اجرا، قابلیت رایت فایل با صورت Data، امکان کپی از CD یا DVD به CD یا DVD دیگر و محیط کاربری و رابط ساده و به دور از سر در گمی آن می‌توان اشاره کرد. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه با رایت فایل‌های زیادی سر و کار دارید، دریچه این نرم افزار را به شما پیشنهاد می‌کند.
 

 

 


 

برای رایانه؛
شاید برای شما هم پیش آمده که فرمت فایل ویدویی برای دستگاه پخش کننده ناشناخته باشد، در این مورد نرم افزار رایگان و کم حجم XMedia Recode به کمک شما می‌آید. کار اصلی این نرم افزار تبدیل فرمت فایل‌های صوتی و تصویری به یکدیگر است، این نرم افزار تقریبا از تمامی فایل‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند و این امر باعث شده تا بتوانید به راحتی عمل تبدیل فرمت را انجام دهید. پلیر داخلی این نرم افزار امکان پیش نمایش از ویدئوها را برای شما فراهم می‌کند. از قابلیت‌های XMedia Recode می‌توان به تغییر رنگ، نور، اندازه تصاویر، تغییر کیفیت و... اشاره کرد.

 

 


 

برای رایانه؛
رایج ترین روش برای طراحی بنرهای تبلیغاتی و کارت پستال ها استفاده از فایل های فلش یا متحرک است، به دلیل چند لایه بودن و سبک های کاربرپسند، استفاده از این روش بسیار محبوب است، حال برای ساخت بنرهای متحرک نیازی به آموزش خاص نیست، بلکه می توانید با استفاده از این نرم افزار Aleo Flash Intro Banner Maker بدون آموزش و به آسانی بنرهای مد نظر خود را طراحی کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار امکان تنظیم پس زمینه و سرعت بارگذاری هر لایه است که از نظر امکانات در حد بهترین برنامه های طراحی جهان عمل می کند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان اضافه کردن موسیقی به بنرها، قابلیت تولید کدهای html برای قرارگیری در وب سایت ها، امکان اتصال آدرس مورد نظر به بنر و ... اشاره کرد.
 

 


 

اگر رمزعبور اسناد آفیس را از یاد برده‌اید کلیک کنید؛
بسته نرم افزاری آفیس برای حفاظت امنیتی هر چه بیشتر اسناد ذخیره سازی شما، قابلیت رمز گذاری را در نرم افزارهای خود فراهم کرده است. از این رو می‌توانید جهت جلوگیری از سرقت مطالب و مستندات ذخیره سازی خود از دست سارقان برای اسناد خود رمز عبور تعریف کنید، اما گاهی اتفاق می‌افتد که رمز عبوری که برای سند خود تعریف کرده بودیم از یادمان می‌رود! اینجاست که نرم افزار Advanced Office Password Recovery به کمک شما می‌آید تا در کمتر از 10 دقیقه سخت‌ترین و طولانی‌ترین رمزهای عبور را از طریق الگوریتم‌های اتوماتیک برای شما بازیابی کند. شما می‌توانید رمزهای عبور اسناد Word ،Excel ،Access ،Outlook ،Project ،Money ،PowerPoint ،Visio ،Publisher و OneNote را که با نسخه 2.0 تا نسخه 2010 ذخیره شده‌اند را به راحتی و در سریعترین زمان ممکن بازیابی کنید.
 

 

 


 

نسخه 14.20.0100؛
کاربران سیستم عامل ویندوز با بخش Windows Explorer به خوبی آشنا هستند، این بخش در واقع قلب ویندوز شما محسوب می‌شود که دسترسی به بخش‌های دیگر را فراهم می‌کند و شما از این طریق می‌توانید به فایل‌ها و اطلاعات موجود در هارد دیسک و دیگر حافظه‌های جانبی دسترسی داشته باشید. وظیفه این بخش مدیریت و کنترل فایل‌ها و اطلاعات می‌باشد اما این بخش توانایی‌های کافی ندارد و به همین دلیل بیشتر کاربران نرم افزاری جایگزین و قدرتمندتری را برای این کار انتخاب می‌کنند. معمولا نرم افزارهای جایگزین ابزارها و توانایی‌های منحصر به فردی دارند که می‌خواهیم اینجا شما را با یکی از همین نرم افزارها آشنا کنیم.

 

 


 

نسخه به روز رسانی شده؛
همیشه یکی از دغدغه های اساسی ما در اکثر موارد حفظ حریم خصوصی است، امروزه هم که رایانه بخشی جدا نشدنی از زندگی انسان است و قالبا اطلاعاتی حیاتی و شخصی در آن وجود دارد، یا در آن فعالیت هایی را انجام می دهیم که دوست نداریم کسی از آن ها مطلع شود، مانند وبگردی ها، عملیات های بانکی، ایمیل های ارسالی و دریافتی، تاریخچه ریجستری و ... . از ویژگی کاربردی این نرم افزار Clean Space می توان به مواردی چون: پاک سازی تمامی فایل های کوکی موجود، نمایش فایل هایی که قصد پاک سازی آن ها را دارید، پشتیبانی از اکثر مرورگرهای موجود و ... اشاره کرد.
 

 


 

برای رایانه؛
شاید یکی از بزرگترین مشکلاتی که دیسک هایی مانند سی دی دارند، ایجاد خش بر روی آن ها است که وجود خش ها گاهی موجود از بین بردن اطلاعات یا بلا استفاده شدن دیسک مورد نظر می شوند، اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، تنها راه حل موجود استفاده از این نرم افزار IsoBuster Pro است. برنامه با استفاده از الگوریتم قدرتمند خود می تواند اطلاعات موجود در دیسک های نوری را ترمیم کند و به شما در نجات اطلاعات یاری کند. همچنین برنامه قادر است بستری را فراهم کند تا شما دیسک هایی که دارای قفل نرم افزاری هستند را نیز در رایانه یا مکان دلخواه خود کپی کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: پشتیبانی از اکثر فرمت ها، سرعت بالا و پشتیبانی از اغلب دیسک های سخت، پشتیبانی از 42 زبان زنده از جمله زبان شیرین فارسی و ... اشاره کرد.
 

 


 

برای اندرویدی‌ها؛
بیشتر ابزارهایی که امروزه دور اطراف ما را پر کردن می‌شود از راه دور هم کنترل کرد، تمامی این ابزارها از تلویزیون گرفته تا سیستم تهویه هوا و یا پروژکتور دارای یک کنترل مخصوص به خود هستند که نکته مشترک همه این دستگاه‌ها استفاده از اینفرارد یا اشعه فروسرخ هست. اکثر تلفن‌های هوشمند امروزی هم مجهز به اینفرارد هستند، خب حالا که تلفن‌های همراهمان اینفرارد دارند پس می‌توانند کنترلی برای ابزارهای دور اطرافمان باشند، اما چطوری؟

 

 


 

سه، دو، یک، حرکت...
نرم افزار Magisto Video Editor & Maker یک ابزاری رایگان، پرطرفدار و قدرتمند در زمینه ویرایش و تدوین فیلم در گوشی و تبلت اندرویدی است. کافیست تصاویر و فیلم‌های ثبت شده خود را وارد برنامه کنید و سپس باقی کارها را به آن بسپارید، بعد در سریعترین زمان خواهید دید که این برنامه با استفاده از افکت‌ها و آهنگ‌های زیبا، ویدئوهای جذابی را خلق کرده که می‌توانید آن‌ها را به اشتراک بگذارید و یا برای مرور در آینده در گوشی یا تبلت اندرویدی خود ذخیره کنید. ناگفته نماند که Magisto Video Editor & Maker جزو یکی از بهترين نرم افزارهای سال 2013 به انتخاب گوگل بوده است.

 

 


 

برای اندرویدی‌ها؛
نرم افزار Loader Droid PRO download Manager ابزاری حرفه‌ای برای دانلود فایل‌ها از اینترنت از طریق تلفن همراه اندرویدی می‌باشد، این نرم افزار خیلی سریع محبوبیت فراوانی در بین کاربران یافت و توانست در گوگل پلی از 5 امتیاز 4.7 را به خود اختصاص داده است. اگر به دلیل قطعی اینترنت فایل دانلود شما ناقص بماند با این برنامه شما قادر خواهید بود ادامه یا Resume فایل را بعد از اتصال اینترنت دانلود کنید. این برنامه از زبان شیرین فارسی پشتیبانی می‌کند و منوها و گزینه‌های به زبان فارسی است.
 

 


 

 
CCleaner برای اندروید؛

بدون شک همه کاربران سیستم عامل ویندوز نام نرم افزار محبوب CCleaner را شنیده‌اند، نرم افزاری که با حذف فایل‌های بیهوده، سرعت ویندوز را چندین برابر می‌کند. نسخه‌هایی از این نرم افزار را در دریچه برای رایانه معرفی کرده‌ایم اما حال قصد داریم نسخه اندرویدی این نرم افزار را برای شما معرفی کنیم.

 


 

برای اندروید؛
بدون شک این نرم افزار Zapya یکی از بهترین و محبوب ترین برنامه های موجود برای افزایش سرعت انتقال فایل ها به صورت محسوس با استفاده از بستر wifi است، با نصب و بهره گیری از امکانات برنامه قادر خواهید بود با سرعت فوق العاده بالایی اقدام به ارسال انواع اپلیکیشن ها و فایل ها کنید. برنامه می تواند با سرعت حداکثری ده مگابایت بر ثانیه فایل ها مد نظر شما را ارسال کند و در سرعت ارسال از بسترهایی چون: nfc، بلوتوث و ... پیشی گرفته است. در ضمن با اسفاده از برنامه معرفی شده می توانید بین گوشی و ویندوز نیز ارتباط بی سیم برقرار کنید و اقدام به ارسال انواع فایل ها کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان ارسال بازی ها و برنامه های نصب شده، پشتیبانی از اکثر سیستم عامل ها، پشتیبانی از بازی های گروهی بدون نیاز به اینترنت و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها
در چند هفته ای که از آغاز لیگ چهاردهم سپری شده است، داغ ترین و پر سر و صدا ترین موضوع میزان قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم ها است، با توجه به شفاف سازی قراردادها و انتشار آن ها برای عموم، برنامه نویسان کشورمان نرم افزاری را تحت عنوان "قراردادهای لیگ چهاردهم" آماده کرده اند که در آن میزان قرارداد تمامی اعضا تیم ها گنجانده شده است. در ضمن برنامه علاوه بر نمایش میزان مبلغ قراردادها امکان مقایسه گرانترین سرمربی ها، بازیکنان و تیم ها، مقایسه میلیاردی ها و ... را در محیط کاربری خود فراهم کرده است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: جمع آوری قیمت دقیق بازیکنان از سایت باشگاه ها، رابط کاربری زیبا، وجود قیمت قرارداد کادر فنی و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
با مطالعه مطالب موجود در این نرم افزار "شگفتیها" حیرت زده خواهید شد، مطالبی کاملا تایید شده و باور نکردنی که هر شخصی را متعجب خواهد کرد، البته برای افزایش جذابیت برخی از مطالب، تصاویر مرتبط با آن ها نیز افزوده شده است، برخی از مطالب موجود در برنامه معرفی شده عبارت اند از: تولد بره ای با سر انسان، انسان 15 سانتی متری، پیش بینی زمان مرگ، تاریخ نابودی زمین و ... . توجه داشته باشید که مطالب موجود در برنامه علمی هستند و منبع هر یک از آن ها در پایان هر مطلب ذکر شده است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: حجم کم، استفاده از تصاویر زیبا، استفاده از منابع معتبر و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
هر چند تمامی ورزشکاران روزی مجبور به خدا حافظی از میادین ورزشی می شوند، اما گاهی به دلیل توانایی بالا آن ها در زمانی بازی طرفداران همیشگی پیدا می کنند حتی زمانی که ورزش نمی کنند و پیر و کهنسال شده اند، نرم افزار "ستارگان قدیمی" شامل بیوگرافی کامل تقریبا 50 بازیکن معروف قدیمی است و قرار است در بروز رسانی بعدی بیوگرافی ورزشکاران ایرانی مانند: علی دائی، علی کریمی، فرهاد مجیدی، علی پروین و ... گنجانده شود. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان جستجو در میان بازیکنان، امکان قرار دادن بیوگرافی های مورد نظر در لیست علاقه مندی ها، قابلیت تنظیم اندازه و فونت نوشته ها اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
روش های مختلفی برای پیشگیری و درمان بیماری ها وجود دارد، اما استفاده از گیاهان دارویی و طبیعی از دیر باز در کشور ما رایج بوده و دانشمندان ایرانی از پیشتازان درمان بیماری ها با روش ها و گیاهان طبیعی هستند. حال اگر دوست دارید که بدون استفاده از داروهای صنعتی، بیماری های خود را درمان کنید، حتما از نرم افزار "کلینک گیاهان دارویی" استفاده کنید، برنامه معرفی شده بستری را فراهم می کند تا در گوشی یا تبلت اندرویدی خود یک کلینک اختصاصی برای درمان بیماری ها با روش های طبیعی داشته باشید. از مطالب موجود در برنامه می توان به مواردی چون: درمان بیماری ها توسط گیاهان دارویی، خواص برخی از گیاهان دارویی، وجود مطالبی برای لاغری، زیبایی، پوست و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
با استفاده از این نرم افزار "زبان های رمزی" می توانید به راحتی زبان های رمزی فارسی مثل: مطربی، زرگری ، مرغی، لاتی و مورسی را یاد بگیرید و همین طور از مبدل زبان های رمزی این برنامه استفاده کنید و فارسی بنویسید تا تبدیل شده آن به زبان های رمزی را مشاهده کنید و همچنین شما می توانید همین متن تبدیل شده و رمزی را با استفاده از گزینه ارسال، به کمک نرم افزارهای شبکه های اجتماعی و پیامک برای دوستان خود ارسال کنید. در این حالت اصولا پیام های شما غیر قابل ردگیری و پیگیری می شوند و به روشی امن به دست دیگران می رسد، در حال حاضر این برنامه برای زبان فارسی تنظیم شده است و در آینده برای زبان فینگیلیش نیز تنظیم و بروز خواهد شد.
 
 

 

 




گردآوری از: سالار واعظی


 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۸:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
خيلي ممنون ومتشكر عالي بود.....خسته نباشيد
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۳:۳۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
بهترین نرم افزار ضد ویروس GDATA هستش ضدویروسی آلمانی با دو engine و بهترین فروشگاهی که میتونم صد در صد اطمینان بدم فروش آنلاینش بینظیره و جوابگوی درست و اطلاعات علمی خوب در زمینه همه آنتی ویروسها و راهنمایی شما که کدام آنتی ویروس برای سیستم شما بهترینه سایت Onlinecode.ir که از زیر گروههای شرکت مهندسی سبز اندیشان است. www.sabzandishan.ir
آخرین اخبار