کنجکاوی، برای چهارمین دور حفاری های "مریخ" آماده می شود + تصاویر

چالش های غیر منتظره ای در طول سفر کنجکاوی در هفته ی گذشته باعث شد، ماموریت به عقب بازگردد اما این ماموریت روزنه ای تازه از امید را برای مریخ شناسی، به روی دانشمندان گشوده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبر نگاران، تیم اپراتور مریخ نورد کنجکاوی ناسا، تخته سنگی بزرگ را برای حفاری های اکتشافی انتخاب کرده اند که از آن با نام "ثروت باد آورده" یاد می کنند.


این تخته سنگ در تپه ی پاهرامپ است که تا اواسط ماه اگست در دسترس نخواهد بود و کنجکاوی باید سفری را روی مریخ آغاز کند. چالش های غیر منتظره ای در طول سفر کنجکاوی در هفته ی گذشته و پس از ورود به دره ای با ریز گرد های فراوان، شنزار و حاشیه های شیبدار اما باعث شد ماموریت به عقب بازگردد. با این حال این تخته سنگ روزنه ای تازه از امید را برای مریخ شناسی، به روی دانشمندان گشوده است.


اشوین واساوادا، از دانشمندان این پروژه می گوید: ما میتوانیم حفاری "ثروت باد آورده" را به صحبت های زمین شناسانه مان گره بزنیم. مطالعات آنها سر آغاز فهم این است که دهانه ی گیل و کوه شارپ چگونه شکل گرفته اند.



جیم اریکسون، از JPL  ناسا می گوید: ما نیاز داریم تا درک بهتری از تعامل بین چرخش ها و امواج ماسه مریخ و دره های مخفی آن داشته باشیم تا ماموریت هایمان موفقیت آمیز باشد.


 تابستان امسال، تیم کنجکاوی برنامه ای را برای فشرده سازی برنامه های چند روزه ی مریخ توسعه می دهد تا برای حفر و داده پردازی نمونه سنگ حفر شده زمان کافی داشته باشند. این ماموریت تا اواسط ماه اگست (اوت) به ثمر خواهد نشست.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار