حاشیه های به جا مانده از رقابت های تکواندو نظامیان جهان؛

شیاپ چانگ های جدید، تست دوپینگ و غیبت وزیر

پیکارهای تکواندو نظامیان جهان عصر دیروز سه شنبه 28 مرداد در خانه تکواندو با قهرمانی ایران خاتمه یافت اما با حاشیه هایی نیز همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بیست و دومین دوره رقابت های تکواندو نظامیان جهان از 25 مرداد به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی در خانه تکواندو فدراسیون تکواندو آغاز شد و عصر دیروز خاتمه یافت.

قهرمانی تیم های ایرانی

در رقابت های روز نخست که در بخش بانوان برگزار شد، تیم ایران با کسب 4چهار مدال طلا، یک نقره، سه برنز و 61 امتیازعنوان قهرمانی را بدست آورد و چین در جایگاه دوم قرار گرفت.

رقابت های سیزم که در کلاس G1 برگزار شد و امتیازات آن در رنکینگ المپیکی شرکت کنندگان تاثیر داشت.

عصر روز شنبه 25 مرداد نیز مراسم افتتاحیه این رقابت ها در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی و با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

اما رقابت های بخش مبارزه و پومسه مردان از 26 تا 28 مرداد برگزار شد که در نهایت تیم ملی ایران با چهار نشان طلا، یک برنز و 58 امتیاز سکوی قهرمانی را از آن خود کرد. تیم های چین و برزیل هم عناوین دوم و سوم را بدست آوردند.

محمد کاظمی در وزن 54- کیلوگرم، ابوالفضل یعقوبی از ایران در وزن 58- کیلوگرم، میلاد بیگی در وزن 80- کیلوگرم و امید عمیدی در وزن 87- کیلوگرم چهار نشان طلا و رضا حبیبی در وزن 68- کیلوگرم مدال برنز برای تیم ایران گرفتند.

در بخش پومسه نیز ایران با دو مدال طلا قهرمان شد، کلمبیا و ویتنام هم جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

اکبر فروزان در رده سنی 18 تا 30 سال و علی سلمانی در رده سنی 31 تا 40 سال 2 مدال طلای پومسه ایران را بدست آوردند.

بهترین های سیزم

در بخش بهترین های مسابقات، مینو مداح و مرتضی سلطانی سرمربیان تیم های ایران به عنوان بهترین مربیان، "جانگ" از چین و "دمورا" از برزیل به عنوان فنی ترین بازیکنان، "ژی فان" از چین، "احمد فیصل" از اردن، زهرا افتخاری و مهدی بهاری از ایران عنوان بهترین داوران را از آن خود کردند.

تست دوپینگ و سالن جدید!

مثل چند سال اخیر برای این مسابقات هم خبری از تیم های کره ای در ایران نشد!

از بازیکنان برتر مسابقات تست دوپینگ گرفته شد.

سالن خانه تکواندو برای این مسابقات تجهیز شده بود و با شکل و شمایل جدید خودنمایی می کرد.

رقابت ها بر روی سه شیاپ چانگ برگزار شد که برای مسابقات نیمه نهایی و فینال نیز شیاپ چانگ وسط سالن که به صورت ویژه ای تزئین شده بود، مورد استفاده قرار گرفت. البته شیاپ چانگ های جدید طبق قوانین فدراسیون جهانی به صورت شش گوشه در نظر گرفته شده بود.

مانیتوری هم در سالن مسابقات قرار داده شده بود که تصاویر مسابقات و نیز پخش رقابت ها از سوی شبکه ورزش بر روی آن به نمایش گذاشته می شد.

آرمان یرامیان قهرمان اروپا و نفر پنجم المپیک 2012 لندن از ارمنستان یکی از تکواندوکاران برتر خارجی این مسابقات بود که در روز پایانی رقابت ها در مرحله نیمه نهایی 17 بر 9 مغلوب میلاد بیگی از ایران شد و به مدال برنز رسید.

همه جوایز رد و بدل شده

همچنین در روز پایانی مسابقات سیزم که گفته می شد گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز در آن حاضر خواهد شد، خبری از وزیر نشد اما به جز مسئولان فدراسیون تکواندو و "دوراه بامبی کویتا" دبیرکل سیزم، اعضای تیم ملی تکواندو بانوان، محمدحسن باقری معاون وزارت دفاع، سردار مهرعلی باران چشمه رییس تربیت بدنی وزارت دفاع، سردار علی خلیلی رییس هییت تکواندو نیروهای مسلح، امیرسرتیپ نصراله عزتی معاون پشتیبانی وزارت دفاع و مسئول برگزاری مسابقات در مراسم اختتامیه حاضر شدند.

غیبت وزیر و نایب رییس

همچنین دبیرکل سیزم به سیدمحمد پولادگر و زهرا سروی رییس و نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو، سردار باران چشمه رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح، گودرزی وزیرورزش و جوانان وامیر عزتی بخاطر تلاش برای برگزاری این مسابقات نشان عالی سیزم را اهدا کرد اما با غیبت وزیر ورزش سردار خلیلی رییس هییت تکواندو نیروهای مسلح جایزه را دریافت کرد و نیز غیبت سروی نایب رییس بانوان فدراسیون باعث شد تا مرجان نریمانی مسئولا برگزاری مسابقات بانوان این جایزه را به نمایندگی دریافت کند.

اما جوایزی نیز از سوی وزارت دفاع و فدراسیون تکواندو به دبیرکل سیزم و ناظر مسابقات اهدا شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، سیزم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار