علل نوسان تعداد گلها در هفته‌های مختلف

اتفاقی که در ادامه بازی های لیگ برتر رخ می‌دهد این است که تعداد گل ها بالاتر می‌رود تیم ها به تدریج با بازی‌هایي که انجام می‌دهند تنظیم و هماهنگ می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تعداد گل‌های زده در هفته چهارم نسبت به سه هفته قبل افزایش یافته است این نشان دهنده این است که تیم‌ها به تدریج هماهنگ تر از قبل شدند.
 
 همچنین بازیکنان طراح و بازیساز، بازیکنانی که قرار است مورد تغذیه قرار دهند، از نظر شکل، استفاده از توپ، مورد شناسایی قرارمی‌دهند و خودشان را با حرکات آنها تنظیم می‌کنند.
 
سوم بازیکنانی که قرار است در حمله از توپ‌های ارسالی استفاده کنند، آنها هم خود را با توانایی هافبک‌ها و بازیکنان طراح وفق می‌دهند، به عنوان مثال مهاجمان با شناسایی زمان تسلط هافبک بر توپ حرکت می‌کنند و زمان حرکت خود را بر اساس توان تاکتیکی هافبک‌ها تنظیم می‌کنند.
 
 چهارم: تیم ها بعد از بازی چهارم از نظر آنالیز شناسایی می شوند و نقاط ضعف درون آنها مورد شناسایی قرار می گیرد، در نتیجه اگر تیمی در ساختار دفاعی خود مشکل تاکتیکی داشته باشد آسیب پذیر خواهد بود و بر روی آن کار می شود، مثال روشن این قضیه بازی سپاهان و استقلال بود.
 
مشکلات خط دفاع استقلال کاملا برای سپاهان روشن بود، حتی در بازی با ‌سایپا شاهد بودیم که نارنجی‌پوشان از این حفره دفاعی استقلال توانستند دو گل بزنند، همه این دلایل باعث می شود که از هفته پنجم نتایج روال طبیعی خود را از نظر گل زدن و گل خوردن طی نماید و فقر گلزنی که قبلا در بازی‌های اول و دوم و سوم شاهد بودیم آرام آرام به منحنی‌ نرمال نزدیک می‌شود، همچنان که در هفته چهاردهم شاهد رشد گل‌ها نسبت به هفته‌های قبل بودیم.
 
 طبق همین دلایلی که گفته شد با حرکت بازی‌ها به طرف بالاتر شاهد تنظیم تاکتیکی تیم‌ها خواهیم بود که نتیجه آن به طور قطع زیباتر‌ شدن یا حداقل‌ به طرف زیباتر شدن بازی‌ها حرکت منطقی را خواهیم دید.
 
 البته ناگفته‌ نماند همچنان که تیم‌ها هماهنگ‌ می شونداز نظر حرکات فنی برای تیم مقابل نیز شناخته ترخواهند شد، در نتیجه تعداد گل های زده و خورده بیشتر خواهد شد که مجددا بر اثر همین شناخته شدن متقابل افت تعداد گل‌های خورده و زده را در ادامه شاهد  خواهیم  بود که تقریبا یک حرکت سینوسی‌ را تعداد گل های زده و خورده در طول مسابقات طی خواهد کرد که دلیل آن همان شناخته تر شدن دو تیم در مقابل یکدیگر خواهد بود که در آنجا تعداد مساوی‌ها به طور طبیعی بالا خواهد رفت.
 
 به این ترتیب بایستی منتظر بمانیم تا لیگ حرکت خود را ادامه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: علل ، نوسان ، گلها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار