وزیر خارجه انگلیس: یک تبعه انگلیسی خبرنگار آمریکایی را سر بریده است

وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اذعان کرد که آن فردی که خبرنگار آمریکایی را در عراق سر بریده است، احتمالا یک انگلیسی بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه انگلیسی گاردین، فیلیپ هاموند با بیان این مطلب افزود: به نظر می‌رسد یک تبعه انگلیسی در سر بریدن "جیمز فولی" نقش اصلی را ایفا کرده است.

بر اساس این گزارش، هاموند در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تصاویر ویدئویی نشان داده شده درباره این واقعه نمونه‌ای از وحشیگری سازمان داعش است. اگرچه بررسی‌های بیشتری باید در زمینه عامل این حادثه انجام شود، اما به نظر می‌رسد فردی که این خبرنگار را سر می‌برد، یک فرد انگلیسی است و این یک مسئله شگفت‌انگیز برای ماست که نشان می‌دهد هم‌اکنون تعداد زیادی از اتباع انگلیسی در عراق و سوریه به داعش پیوسته‌اند.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اینکه حضور این مرد در گروهک داعش نشانه وجود یک تهدید مستقیم علیه امنیت انگلیس است، افزود:‌ دولت مسئله اعزام سرباز به عراق برای آموزش نظامیان این کشور و افزایش ظرفیت نظامی ارتش این کشور برای مقابله با داعش را مورد بررسی قرار خواهد داد. واقعه‌ای که در عراق و سوریه در حال رخ دادن است، یک سم و یک سرطان است که در حال گسترش به دیگر نقاط دنیا است و همه ما را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هاموند ادامه داد: به نظر می‌رسد تصاویر ویدئویی منتشر شده واقعی باشد. ما مدت‌هاست که بر این نکته تاکید می‌کنیم که تعداد انگلیسی‌های عضو داعش بسیار زیاد است و این تعداد در عراق در حال افزایش است. برخی از این افراد ممکن است به دنبال بازگشت به انگلیس باشند و این در شرایطی است که اکنون مهارت‌های زیادی در زمینه اقدامات تروریستی پیدا کرده‌اند.



خبر در حال تکمیل است.......
برچسب ها: عراق ، مالکی ، عبادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار