یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه نمی‌توان نسبت به صحبت‌های کامرون خوش‌بین بود، گفت : با ظهور بحران در منطقه غرب همواره در صدد در گیر کردن کشورهای دیگر در این بحران برای حفظ نیابتی منافع خود برمی‌اید.

"رضا کلهر "در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه ما باید با ایران برای کنترل داعش همکاری کنیم، گفت: جمهوری اسلامی هر زمان احساس کند که می‌تواند در مسئله‌ای که برای مردم بیگناه و بی‌پناه کاری انجام دهد و این اقدام هم‌سو با منافع مظلومین باشد  بدون در نظر گرفتن اینکه آمریکا یا انگلیس بخواهند این کار را انجام می‌دهد.  
 
وی دامه داد: دولت‌های آمریکا و انگلیس بر  تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه به سبب داشتن اهرم‌های متفاوت واقف هستند.  
 
کلهر تصریح کرد: با ظهور بحران در منطقه غرب همواره در صدد در گیر کردن کشورهای دیگر در این بحران برای حفظ نیابتی منافع خود برمی‌اید.
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه افزود: نمی‌توان نسبت به صحبت‌های کامرون خوش‌بین بود  مسئولین جمهوری اسلامی ایران نیز نسبت به این موضوع دید خوبی نخواهند داشت.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: نفس این موضوع که آمریکا و انگلیس برای حل بحران گروه تروریستی داعش خواستار همکاری با ایران شده‌اند، چشم انداز مثبتی نخواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: کامرون ، همکاری ، ایران ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار