یک فعال ضد نژادپرستی وضع سياهان آمريکا را مشابه ساکنان غزه توصیف کرد

" رندی شورت "، فعال ضد نژادپرستی وضع سیاهان آمریکا را به وضع مردم غزه تشبیه کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، فعال ضد نژادپرستی وضع سیاهان آمریکا را به وضع مردم غزه تشبیه کرد.

رندی شورت در گفتگو با این شبکه درباره سرکوب سیاهان در آمریکا گفت شرایط سیاهپوستان در آمریکا به نوعی شبیه فلسطینیان در نوار غزه است. باید توجه داشته باشیم انگلیسی‌ها یا بهتر بگویم نژاد آنگلوها سرزمین فلسطین را از بومیان آنجا یعنی فلسطینیان تصاحب کرده و آن را به گروه سفید پوست دیگری دادند که اصلا تعلقی به آن منطقه نداشتند و فکر می‌کنند بر اساس تعالیم دینی ، این سرزمین متعلق به آنهاست. در آمریکا نیز شبیه همین وضع حاکم است و آنگلو آمریکن‌های سفیدپوست زمینهای متعلق به بومیان را از آنها تصاحب کردند. 

در واقع آمریکایی‌های آفریقایی تبار،  بخشی از بومیان آمریکا را تشکیل می‌دهند و سفیدپوستان آنها را تحت ظلم و ستم قرار داده‌اند. 

مشابه رژیم صهیونیستی که نوار غزه را بمباران کرده و کودکان و مادران را می‌کشد، رژیم حاکم در آمریکا نیز سیاهان را هدف ظلم و ستم و تبعیض قرار می‌دهد و پلیس این کشور سیاهان را می‌کشد و دولت نیز آب هفتصد هزار سیاهپوست را در دیترویت قطع می‌کند. 

دولت آمریکا در داخل پلیس را به انواع تسلیحات نظامی مجهز می‌کند تا سیاهان را سرکوب کنند و به اسرائیل نیز تسلیحات می‌دهد تا فلسطینیان را بکشد. آمریکا دولتی است که حقوق بشر را در همه جای جهان نقض می‌کند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار