مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت: از ابتدای امسال تا کنون بر اثر حوادث غیرمترقبه، میزان 22 میلیارد و 532 میلیون ریال به محصولات زراعی شهرستان سلماس خسارت وارد شده است.

محمد اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اعلام میزان اراضی زراعی شهرستان سلماس، اظهار داشت: کل اراضی زراعی مورد کشت کشاورزان شهرستان سلماس یک هزار و 145 هکتار است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون بر اثر حوادث غیرمترقبه در برخی مناطق، میزان 22 میلیارد و 532 میلیون ریال به محصولات زراعی شهرستان سلماس خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس با بیان میزان اراضی باغی شهرستان سلماس تصریح کرد: 7 هزار و 399 هکتار زمین به بخش تولید و کشت محصولات باغی سلماس اختصاص یافته است.

اخلاقی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به محصولات باغی، اظهار داشت: با آمار صورت گرفته توسط کارشناسان جهاد کشاورزی سلماس، میزان 65 میلیارد و 382 میلیون ریال خسارت به محصولات باغی وارد شده است.

وی با بیان اینکه ناملایمات جوی به کندوهای مدرن زنبور عسل نیز خسارت وارد نموده است، گفت: 50 درصد کلنی‌های زنبور عسل بر اثر حوادث غیرمترقبه از بین رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس تصریح کرد: بیشترین خسارت مربوط به محصولات باغی بوده که این میزان به واسطه سرمازدگی، بارش شدید باران و وقوع خشکسالی در ماه‌های اخیر به این بخش وارد شده است.

اخلاقی در خصوص پرداخت بیمه برای جبران خسارت به کشاورزان، تصریح کرد: برای 4 هزار و 692 هکتار از محصولات باغی و زراعی شهرستان سلماس بیمه پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت: محصولات زراعی و باغی بسیاری در این شهرستان همه ساله با وقوع عوامل خسارت‌زا مانند سرمای زودرس، بارندگی سیل‌آسا، خشکسالی و تگرگ از بین می‌روند.

اخلاقی با اشاره به راهکارهای کاهش خسارت محصولات کشاورزی، اظهار داشت: به منظور کاهش و جلوگیری از خسارت وارده به محصولات کشاورزی شهرستان سلماس اقداماتی مانند انتخاب مکان مناسب برای کشت و پرورش محصولات کشاورزی، زراعی، باغی، مدیریت صحیح آبیاری و استفاده از دستگاه‌های ضد تگرگ صورت می‌گیردب/.

برچسب ها: کشاورزی ، جهاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.