وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

اسرائیل آماده نبرد طولانی در نوار غزه است/ ترور رهبران حماس و خانواده‌های آنها در دستور کار است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل آماده نبرد طولانی در نوار غزه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "موشه یعلون" در کنفرانس خبری  در تل آویو گفت: قاطعانه تلاش می‌کنیم که آرامش و امنیت بازگردد و به تلاش های خود برای حاصل شدن این هدف ادامه خواهیم داد و سازشی در این مسئله نخواهیم داشت و عملیات ادامه خواهد یافت. دیروز حماس آتش بس را نقض کرد و فکر می کرد سکنه اسرائیل شکست خواهند خورد و بار دیگر حماس درباره توان مقاومت جامعه اسرائیل و درک خود از قاطعیت اسرائیل در واکنش به حملات خود دچار اشتباه شده است. حماس با حملات خود می خواهد توان ما را تضعیف کند ولی نمی تواند به این هدف برسد. حماس مسئول اوضاع نوار غزه و همه افراد زخمی و منازل ویران شده این منطقه است.

 ما هدف و موضع روشنی داریم و این هدف همان بازگشت امنیت و آرامش برای اسرائیل است و در این مسیر تلاش خواهیم کرد و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد تا در نهایت به هدف برسیم و به هدف قرار دادن خرابکاران حماس و سران آن ادامه خواهیم داد و از هر فرصتی که داشته باشیم به آنان حمله می کنیم.

 تا این لحظه صدها نفر از نزدیکان حماس را که دارای درجه های مختلف فرماندهی هستند به قتل رساندیم و به این عملیات ادامه خواهیم داد. 

وی افزود: حماس حقیقت تلفات انسانی خود را پنهان می کند. حماس به خوبی به میزان تلفات خود واقف است و نباید به مواضع حماس تکیه داشت چرا که این گروه از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی به ویژه در بیمارستان ها استفاده می کند. باید شهروندان اسرائیلی بدانند که ضربه بسیار سنگینی به حماس وارد شده و توان این گروه را تضعیف کرده ایم. 

ما در روزهای اخیر به یکصد موضع تروریستی حماس حمله کردیم. نیروهای حماس از طریق این مواضع به اسرائیل موشک پرتاب می کردند ولی با پاسخ قاطع ما روبرو شدند و این حملات ادامه خواهد یافت تا آرامش و امنیت بازگردد. این عملیات به رهبری نخست وزیر اسرائیل ادامه خواهد یافت و ادامه این عملیات مسئولانه و عاقلانه است. ما به مسئولیت های خود واقف هستیم و از همه توان نظامی و سیاسی خود استفاده می کنیم و ادامه این عملیات بر اساس شعارها و مانورهای سیاسی غیر مسئولانه نیست. 

ما به خواسته های شهروند اسرائیلی در جنوب این رژیم توجه داریم. من به عنوان فردی که در طول حیات خود برای امنیت اسرائیل جنگیده است می گویم تا زمان بازگشت آرامش و امنیت به عملیات ادامه خواهیم داد. اوضاع نبرد میدانی پیچیده است و در چنین شرایط جنگی به اتحاد،مقاومت و صبر نیازمندیم. من گفتگوهای زیادی با سکنه جنوب اسرائیل داشتم و مایه افتخارماست که آنان از ادامه عملیات برای بازگشت امنیت و آرامش در جنوب حمایت کردند.

یعلون ادامه داد: نباید حماس به دنبال آزمایش اراده و اعصاب ما باشد و آماده جنگ طولانی هستیم. دیروز با فرماندهان گردان ها و لشکر ها در حضور ژنرال بنی گانتس رئیس ستاد ارتش دیدار کردم. این نیروهای شجاع از روحیه بالایی برخوردارند و آماده عملیات هستند. ما همه احتمالات به ویژه عملیات زمینی جدید را مد نظر قرار می دهیم تا به اهداف خود برسیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد برخی از مخالفان کابینه اسرائیل از ادامه جنگ در غزه حمایت نمی کنند، گفت: از همکاران وزیر خود می خواهم که در این جنگ اختلافات سیاسی و حزبی را کنار بگذارند. کابینه در این جنگ مسئولیت جمعی دارد و می توان این انتقادات را در جایی دیگر مطرح کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار