خالد مشعل: ملت فلسطین خود را برای 100 سال جنگ آماده کرده است/نتانیاهو نخست‌وزیر "آدم‌کش" است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی تاکید کرد : ورود به مذاکرات قاهره منوط به برآورده شدن مطالبات فلسطینیان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"خالد مشعل" در مصاحبه‌ای تاکید کرد: تا حصول اطمینان از وجود شرایط واقعی که دشمن را به سمت پاسخ به مطالبات فلسطینیان سوق می‌دهد، هیئت فلسطینی بازگشتی به مذاکرات قاهره نخواهد داشت. 

خالد مشعل تاکید کرد ملت فلسطین خود را برای صد سال جنگ تا رسیدن به حقوق خود آماده کرده است و با یک ماه یا یک سال جنگ خسته نمی‌شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت مدیریت نبرد توسط فلسطینی ها به شیوه ترکیبی از اقدامات نظامی و فعالیت های سیاسی خواهد بود وفلسطینی ها خود می‌دانند که چه زمانی مذاکره فایده خواهد داشت.

مشعل ادعاهای اسرائیل را در خصوص برنامه ریزی حماس برای کودتا علیه تشکیلات خودگردان فلسطینی تکذیب کرد و گفت  اظهارات رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات در خصوص ضرباتی که زیرساختهای  حماس متحمل شده مبالغه آمیز است.

وی خاطر نشان کرد خسارات نظامی حماس "محدود " بود. خالد مشعل بنیامین نتانیاهو را نخست وزیر "کودک کش" توصیف کرد و گفت آنچه اسرائیل در غزه از هفتم ژوئیه تاکنون انجام می هد یک هولوکاست واقعی است. 

مشعل اقدام نتانیاهو به داعش توصیف کردن جنبش حماس را "سوار شدن بر موج جنگ علیه تروریسم و تلاش برای همسویی با برنامه‌های آمریکا" دانست تا "از  خساراتش بکاهد."

مشعل بر عدم  دخالت جنبش حماس در امور مصر تأکید کرد و بار دیگر خواستار گشوده شدن گذرگاه مرزی رفح بین مصر و نوار غزه شد و از موضع ترکیه و قطر در قبال آرمان فلسطین و به ویژه غزه تمجید کرد و گفت : ما از موضع ترکیه و از ملت و رهبری ترکیه سپاسگزاریم.

مشعل گفت در دیدار آینده با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بر تقویت روند آشتی و وحدت ملی و هماهنگی در خصوص موضعگیری مشترک و هماهنگ مبتنی بر شراکت ملی با تکیه بر فرآیند آشتی گفتگو خواهیم کرد. 


انتهای پیام/


برچسب ها: خالد ، مشعل ، فلسطین ، ریاست ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار