آیت‌الله موحدی کرمانی :

معنای اعتدال نرمش، سازش و دست به سر همه کشیدن نیست/ رهبری انقلاب راضی به تضعیف دولت نیستند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: معنای تذکر رهبری معظم این است که دولت با شناسایی نقاط ضعف، آنها را علاج کند و هر چند یکی از این نقاط ضعف تفسیر غلطی بود که از اعتدال شنیده شد و معنای اعتدال این نیست که همه جا نرمش، سازش و دست به سر همه کشیدن حتی جانی و مقصر صورت گیرد، بلکه باید به جای محبت، محبت و در برابر برخورد هم برخود صورت بگیرد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی" در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن تاکید بر رعایت اصل تقوا اظهار داشت: بهترین شیوه تقوا این است که انسان در زمره صادقین باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: در زندگی ایشان ارشاد و نکات بزرگ و فراوانی وجود دارد که یکی از برنامه‌های ایشان استفاده از فرصت‌ها است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رعایت اخلاق اسلامی یکی از نکات بسیار مهم و ویژه‌ای برای امام جعفر صادق(ع) بود، گفت: موضوعات اخلاقی همیشه برای ایشان در امر تعلیم و تربیت بسیار ارزنده و مهم بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه اخلاق در جامعه ما بسیار ضعیف شده است، تصریح کرد: اخلاق در ادارات، جامعه، زندگی زناشویی ما جقدر رعایت می‌شود؟ در حالی که باید بدانیم که ادارات اجیر مردم و جامعه هستند و باید در مقابل پولی که از بیت‌المال می‌گیرند به وظایفشان عمل کنند و در غیر اینصورت این مبالغ شبهه ناک می‌شود و بگذریم که در برخی ادارات زیرمیزی هم گرفته می‌شود و این مسئله برای نظام و انقلاب خطرناک است.

وی به رعایت اخلاق در دانشگاه‌ها و مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: بر جوانان و نوجوانان رحم کنید مبادا فکری غلط و سخنی باطل و جمله‌ای که بوی اهانت به نظام و انقلاب می‌دهد، از زبان شما شنیده شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حکومت باید دلسوز باشد و مردم هم باید از هرگونه تنبلی و سستی و زودرنجی پرهیز کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: تکفیری‌ها در حال حاضر بیش از 50 مسجد و کلیسا را ویران کردند.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب گفت: آمریکا و غرب پیشنهاد ایران مبنی بر برد- برد را بپذیرند چرا که این مسئله به نفع منطقه، غرب و البته خود ایران است. که اگر نپذیرید به یک بازی برد باخت تبدیل می‌شود و بازنده اصلی شما خواهید شد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: هر زمانی که آمریکا مقابل ملت و انقلاب اسلامی ایران ایستاده بازنده شده و در زمانی تا توانسته از شاه مخلوع و صدام حسین در سالیان دراز حمایت کرده، اما ایران در مدت جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاکش را مقابل عراق از دست نداد و شاه را هم از کشور مجبور به فرار کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی نفرت و انزجار جهان از آمریکا و حامیانش را بزرگترین باخت آنها دانست و تصریح کرد: انجام اقدامات مختلف از سوی این کشورها فقط موجب شدت نفرت جهان از این چهره‌های کثیف شده و تاحدی که شعار "مرگ بر آمریکا" در غرب هم طنین‌انداز شده است.

وی خطاب به دولت یازدهم گفت: به دلیل حمایت‌های معظم له از این دولت به آنها تبریک می‌گویم و این حمایت یعنی اینکه حضرت آقا راضی نیستند که دولت تضعیف شود و البته ایشان همراه با حمایت و تاکید می‌فرمودند که همه دولت‌ها نقاط ضعف و مثبتی دارند و این یعنی که دولت تدبیر و امید هم باید نقاط ضعف خود را بشناسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معنای تذکر رهبری معظم این است که دولت با شناسایی نقاط ضعف، آنها را علاج کند و هر چند یکی از این نقاط ضعف تفسیر غلطی بود که از اعتدال شنیده شد و معنای اعتدال این نیست که همه جا نرمش، سازش و دست به سر همه کشیدن حتی جانی و مقصر صورت گیرد، بلکه باید به جای محبت، محبت و در برابر برخورد هم برخود صورت بگیرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: دولت باید به خدماتی که رزمندگان و شهدا در جبهه‌ها برای حفظ انقلاب داشتند نهایت تقدیر و تشکر کند و مقام آن‌ها را بالا بداند.
 
خطیب نماز جمعه تهران به انتخاب مناسب شعار تدبیر و امید از سوی دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: برای انتخاب چنین شعاری به دولت یازدهم تبریک می‌گویم اما در این تدبیری که به عنوان شعاری خوب مطرح شده باید سلیقه‌های شخصی را کنار گذاشت و فقط تدبیر الهی را مد نظر قرار داد.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری به عدم رای اعتماد وزیر تحقیقات و فناوری در مجلس اشاره و خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور باید در انتخاب وزیر بعدی عنایت کند و این که حساسیت مجلس در مورد وزیر معزول چه بوده است و تقاضا می‌کنم که وی فردی را به مجلس معرفی کند که دیگر این نقاط ضعف را نداشته باشد و نقاط قوتش را بالا ببرد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار