آتش سالانه جان هزاران هکتار جنگل را می‌گیرد

جنگل‌های گلستان روزهای متوالی است که در آتش می سوزد و خسارت هفت آتش سوزی امسال در پارک گلستان به هزار هکتار می‌رسد.

 به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آتش‌سوزی در جنگل‌ها یکی از فجایای زیست محیطی به حساب می‌آید که هر از گاهی در یکی از جنگل‌های ایران رخ می دهد و وسعت زیادی از این سرمایه‌ی با ارزش ملی را با خاک یکسان می‌کند.

طی سالهای اخیر به دلیل گرم شدن کره‌ی زمین بیش از گذشته شاهد سوختن این سرمایه‌های ملی هستیم.

در پاره‌ای ازموارد به دلیل گسترده بودن حریق، مهار آتش حتی تا ماه‌ها به طول می‌انجامد گاهی اوقات به دلیل وسعت آتش‌سوزی خانه‌ها، انسان‌ها، مزارع کشاورزی وگونه‌های جانوی نیز طعمه حریق می‌شوند.

آتش‌سوزی‌هایی که به طور طبیعی رخ می‌دهد در بیشتر موارد با بروز یک صاعقه رخ  می دهد اما در این بین عامل انسانی نیز نقش گسترده‌تری در آتش‌سوزی جنگل‌ها ایفا می‌کند.

گاه انداختن یک سیگار روشن در جنگل یا درست کردن یک آتش کوچک باهیزم شروع کوچکی است برای آتش گرفتن یک جنگل بزرگ و عظیم که وجودش یک سرمایه به حساب می آید.

همان گونه که روشن کردن آتش توسط یک شکارچی و رها کردن آن به همان صورت روزهاست که جنگل گلستان را در آتش می‌سوزاند ازاین که وجود این جنگل‌ها نعمتی است برای ادامه‌ی زندگی انسان‌ها بر روی کره‌ی زمین که این نعمت را قدر نمی دانند.

جنگل‌ها به طورکلی درتعدیل آب وهوای یک منطقه و تلطیف هوای موجود بسیار تأثیرگذار شدندحتی در بسیاری از موارد به دلیل وجود پوشش‌های گیاهی خاص از بروز بهمن جلوگیری می‌کند و عامل مهمی درعرصه‌ی اقتصادی به شمار می‌آیند.

گفتنی است؛ می‌توان با به کارگیری برخی از روش‌های مناطقی موثر در آژانس‌های نظارتی کمک می‌کند آتش سوزی‌ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: جنگل ، هکتار ، آتش ، پارک ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار