قاتل خبرنگار آمریکایی شناسایی شد

چند روز پس از انتشار فیلمی از اقدام یکی از عناصر داعش در بریدن سر یک خبرنگار آمریکایی در سوریه، مطبوعات انگلیسی به نقل از سرویس‌های امنیتی این کشور هویت عامل این جنایت را فاش کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم؛ روزنامه انگلیسی "سان" اعلام کرد که قاتل "جیمز فولی" یک جوان انگلیسی از اهالی لندن است که پس از آموزش دیدن توسط یک مجموعه افراطی، به سوریه اعزام شده است.  
نام این تروریست انگلیسی عضو داعش "جان بیتل" است، و به لهجه "کاکنی" که ویژه بعضی از ساکنان پایتخت انگلیس است، صحبت می‌کند.
سایت شبکه "بی بی سی" گزارش داد، بیتل گروهکی از اعضای وابسته به داعش را فرماندهی می‌کند که 20 غربی از جمله چند زن را ربوده‌اند.
بر اساس این گزارش، این گروهک تروریستی، به صورت مستمر در حال رفت و آمد در مناطقی از سوریه و شاید عراق است تا نیروهای ویژه غربی نتوانند گروگان‌ها را آزاد کنند.

"دیوید کامرون" وزیرخارجه انگلیس پس از انتشار فیلم سربریدن "جیمز فولی" و صحبتهای عامل این جنایت با لهجه پایتخت نشینان انگلیس؛ اذعان کرد که احتمالا قاتل فولی انگلیسی باشد.
روزنامه "گاردین" نیز به نقل از مسؤولان سرویس‌های امنیتی انگلیس و روزنامه نگارانی که قبلا از سوی داعش ربوده شده بودند، تأکید کرد که این عضو داعش "جان" نام دارد و اهل پایتخت انگلیس است. وی 3 سال قبل به سوریه اعزام شد و سرکردگی یکی از گروهکهای داعش را که اعضای آن انگلیسی بودند برعهده گرفت. این گروهک مسؤول حراست گروگانها در شهر رقه سوریه است.
گاردین به نقل از منابع خود تأکید کرد که این فرد به شدت افراطی و آموزش دیده است، و همواره نماینده داعش در مذاکرات آزاد سازی گروگانها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار