رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد از برگزاری اولین همایش و گردهمایی پزشکان عمومی استان یزد به مناسبت یکم شهریور ماه روز پزشک در محل سالن باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی یزد خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد:

دکتر محمددریجانی رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزدگفت: این همایش با حضور مقامات استانی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و به منظور تبیین نقش و جایگاه پزشکان عمومی در درمان و همچنین اعلام آمادگی پزشکان عمومی جهت اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور برگزار می شود.

وی همچنین شناسایی و معرفی نقش مهم پزشکان عمومی در درمان به آحاد جامعه را از مهمترین اهداف تشکیل انجمن علمی و صنفی پزشکان عمومی دانست و عنوان کرد: با اجرای این مهم اعتماد مردم به پزشک عمومی افزایش خواهد یافت.

دریجانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که پزشکان عمومی نقش اصلی در کنترل دیابت، فشارخون و چربی خون دارند بنابراین اگر بیماریهای مزمن غیرواگیر تحت نظر پزشک عمومی کنترل شود شاهد کاهش عوارض خطرناک ان از جمله بیماریهای قلبی و عروقی، عوارض چشمی ، کوری و غیره خواهیم بود.

گفتنی است، انجمن علمی و صنفی پزشکان عمومی در کشور تشکیل شده است و بالطبع شعبات آن در استانهای کشور از جمله استان یزد فعالیت دارد.


برچسب ها: پزشک ، عمومی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mahsa masoodi
۰۲:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
خوبه ولی دکتر های عمومی یزد حرف ندارن مخصوصا بعضیهاشون ولی خواهشی که دارم بهشون تأکید کنید موقع مراجعه مریضی با طرف برخود جدی رو داشته باشن نه اینکه متأسفانه با روی بیش از اندازه خوش و ...........برخورد کنند من میتونم اسم همه ی اونهایی که اینطوری هستند رو معرفی کنم . ممنون