وداع بعد از 31 سال

شهیدی که پس از سالها به وطن بازگشت + عکس

عصر روز گذشته پیکر مطهر سردار سرافراز سپاه اسلام پاسدار شهید حجة الاسلام علی اصغر ترکانی به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، عصر دیروز پیکر مطهر شهید علی اصغر اصغری ترکانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) در منطقه کن تدفین و به خاک سپرده شد و این منطقه در این روز عطر و بوی شهادت به خود گرفت.

شهربانو عباس آزاد مادر این شهید والامقام گفت: سردار شهید علی اصغر اصغری ترکانی متولد سال 1342 بود که از قم به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

وی در سال 62 در عملیات خیبر شرکت کرد و بر اثر ترکش به سرش در منطقه مجنون و در سن 20 سالگی به شهادت رسید و پیکر او بعد از گذشته 31 سال از شهادتش در عملیات اخیر تفحص کمیته جستجوی مفقودین کشف و شناسایی شد.

گفتنی است که خانواده اصغری ترکانی در طول هشت سال دفاع مقدس سه شهید تقدیم انقلاب کردند. شهید محمد رضا اصغری ترکانی به همراه شهید علی اصغر اصغری ترکانی  در عملیات خیبر حضور داشت و به فاصله چند روز از او به شهادت رسید و پیکر او در همان سالها به وطن بازگشت و به خاک سپرده شد.

برادر سوم و بزرگتر  به نام شهید علی اکبر ترکانی نیز در سال 65 و در منطقه حاج عمران بر اثر انفجار مین به شهادت رسید که پیکر او نیز همچنان مفقود است و به میهن بازنگشته است.


















انتهای پیام/

برچسب ها: ترکانی ، اعزام ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
سیدذبیح الله موسوی مطهر
۲۳:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
خوشا به سعادتش؟چون هیچ سعادتی بالاتراز شهادت در این دنیا نیست.
بیایید به حرمت خون شهدا راهشون را ادامه بدیم...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی روشان
۱۵:۳۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
خوشا به حالشان رفتند و به سعادت رسیدند خوش آن روزی که نوبت بر من آیو
می شه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۳
خدایا .این شهدارا با شهدای کربلا محشور شان کن
Iran (Islamic Republic of)
گلهای نرگس
۱۲:۴۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
زنده باد به تو ای شهید دلاور که بعداز 31 سال به وطن بازگشتی . زنده باد به تو ای مادر صبور و مهربان که 31 سال انتظار را مانند یعقوب متحمل شدی ٰ فقط می توانم اشک های که با مشاهده تصاویر برادر شهیدمان دیدم و برروی صورتم جاری شده را هدیه کنم و می توانم بگویم روسیاهم در برابر این برادران دلاور شهیدم.
Germany
کمال
۰۸:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
بسم الله(لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاهم عند ربهم یرزقون) شهیدان زنده اند مادر
سلام دارم خدمت مادربزرگوار شهید.احسنت به این چنین مادری بخاطر تربیت چنین انسانهای. من به شخصه به ایشان غبطه میخورم .خوشا به حال ایشان وقتی در روزقیامت فرزندان شهیدش به استقبالش تشریف می آورند
آخرین اخبار