ساری /

وجود 39 اثر ثبتی و 30 اثر شناسایی شده در بابلسر

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر بابلسر با اشاره به وجود 50 هکتار بافت تاریخی در بابلسر گفت: 39 اثر ثبتی و 30 اثر شناسایی شده در بابلسر وجود دارد که به وسیله یگان حفاظت از آن مواظبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، کریم نجف‌پور گفت : بابلسر به واسطه بهره‌مندی از منابع طبیعی، جاذبه متنوع گردشگری و استقرار مراکز تفریحی، اقامتی و تفرجگاه‌های متعدد هر ساله مسافران زیادی از اقصی نقاط مختلف کشور به این شهرستان مسافرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این امتیازات منجر به توسعه و شکوفایی منطقه می‌شود، افزود: شهرستان بابلسر در حد فاصل فریدونکنار و بهنمیر در ساحل زیبای دریا از جمله شهرهای زیبا و گردشگری مازندران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابلسر تصریح کرد: این شهرستان در منطقه جلگه‌ای در کنار ساحل است که رودخانه بابلرود از کنار این شهر می‌گذرد و شهر را به دو بخش تقسیم می‌کند و زیبایی منحصر‌به‌فردی را برای شهرستان ایجاد می‌کند.

نجف‌پور وجود اسکله و قایقرانی کنار دریا و رودخانه با انواع قایق‌های متعدد را از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر برشمرد و افزود: نام قدیم بابلسر مشهدسر بوده است که بنا به اعتقاد قدما دلیل آن وجود مطهر امام‌زاده ابراهیم برادر امام رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه در سال 1311 نام این شهرستان از مشهدسر به بابلسر تغییر نام یافت، عنوان کرد: در این شهرستان سه هتل، یک متل، 10 واحد پذیرایی و 9 دفاتر خدماتی، مسافرتی و جهانگردی رسمی با مجوز اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند./ب

برچسب ها: بابلسر ، شناسایی ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.