رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان در زمینه تامین نیروی انسانی پزشک به خودکفایی رسیده است، گفت: تمامی بیماران در استان مداوا می شوند و به ندرت بیماری به مرکز کشور اعزام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛دکتر فتاح فرخی گفت: استان کرمانشاه در همه زمینه های پزشکی به خودکفایی رسیده است و به ندرت ممکن است در برخی زمینه ها از جمله آزمایش ژنتیک بیمار به مرکز کشور اعزام شود.

وی افزود: کشور به سطح مطلوبی در زمینه پزشکی رسیده، به طوریکه در حال حاضر پزشکانی از کشور به کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی، استرالیا، زلاندنو، آفریقای جنوبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس فرستاده می شوند.

وی توزیع پزشکان در سطح استان را مناسب دانست و گفت: با توجه به نسبت جمعیتی در مرکز استان و شهرستانها ، توزیع پزشکان در سطح استان مناسب است و در سالهای اخیر توجه ویژه ای نیز به مناطق مرزی و روستاهای استان صورت گرفته و در حال حاضر پزشکان و کادر پزشکی در مناطق مرزی و در حتی برخی روستاهای استان به صورت شبانه روز در خدمت مردم هستند.

فرخی توزیع پزشکان در سطح شهر کرمانشاه را نیز مناسب دانست و اظهار کرد: در حال حاضر در تمامی شهرک ها به تعداد کافی پزشک وجود دارد./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، زمینه ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.