مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان توسعه حرم امامزادگان را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اوقاف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به بازسازی و توسعه حرم 100 امامزاده از 20 تا 100 درصد، گفت: توسعه حرم امامزادگان از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اوقاف است.

حجت‌الاسلام باقری افزود : سازمان اوقاف و امور خیریه طی سال ماموریت‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین برنامه‌های انجامی توسط اوقاف، توسعه امامزادگان است، بیان کرد: در این راستا اقدامات مختلفی توسط اوقاف انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان از وجود پیکر مطهر، بیش از 160 امامزاده برخوردار است، تصریح کرد: طی سنوات گذشته اقدامات مختلفی در بازسازی و توسعه این حرم امامزادگان صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به بازسازی و توسعه حرم 100 امامزاده از 20 تا 100 درصد، اظهار کرد: این اقدامات در قالب ستاد احیای موقوفات و با تلاش اداره کل اوقاف انجام شده است.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح توسعه حرم امامزادگان نیز اشاره داشت و بیان کرد: یکی از امامزادگانی که طرح توسعه حرم آن طی سنوات گذشته در حال پیگیری و اجرا است، امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه تا سال گذشته نیز حرم 49 امامزاده مرمت شده‌ است، اضافه کرد: هدف از این بازسازی و مرمت‌ها استفاده از فضای حرم امامزادگان به عنوان مکان‌های مذهبی و دینی است.

باقری با اشاره به نقش تاثیرگذار و کلیدی امامزادگان در ترویج معارف دینی و احیای ارزش‌های اسلامی، افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از فضای معنوی حرم امامزادگان برای ترویج معارف دینی و قرآنی، این موضوع مورد پیگیری سازمان اوقاف گرفته و برنامه‌های مختلفی در این زمینه تدوین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه پس از تدوین برنامه‌ها اوقاف سازمان اوقاف و به تبع آن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات راهبردی در این خصوص انجام داده است، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در طول یک سال کاری قریب به 35 برنامه فرهنگی در استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل عناوین مختلف است.

باقری با توضیح اینکه برخی از برنامه‌های فرهنگی اوقاف به صورت مناسبتی و برخی نیز به صورت دائمی اجرایی می‌شود،گفت : بنا به موقعیت زمانی و اعیاد و مناسبت‌هایی که وجود دارد، برنامه‌های اوقاف اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه‌های مناسبتی مقابله با جنگ نرم دشمنان (شبیخون فرهنگی) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه استقبال مردم استان نیز از این برنامه‌ها مطلوب است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه هر سال به تعداد زائران امامزادگان افزوده می‌شود که این امر نشان از موفقیت برنامه‌های اجرایی اوقاف است./ب


 
برچسب ها: بازسازی ، توسعه ، امامزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.