اردبیل/

12 درصد از منابع آبی در اردبیل هدر می رود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: تا پایان سال گذشته هدر رفت منابع آب در استان اردبیل به بیش از 12.25 درصد رسید که در صدد اصلاح این فرآیند هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عبدالحسین حسن‌زاده در جریان بازدید وزیر نیرو از طرح‌های توسعه بخش آب و فاضلاب شهری اظهار داشت: با اجرایی شدن تبصره سه تسریع در اصلاح شبکه‌های فرسوده و منجر به بهبود زیرساخت‌های شبکه آب و فاضلاب می‌شود.

وی گفت: میانگین مصرف سرانه در نقاط مختلف کشور متفاوت بوده و میانگین کشوری 150 لیتر است و مصرف سرانه در شهر اردبیل و جنوب استان 150 لیتر و در شمال استان به دلیل اقلیم منطقه بین 190 الی 220 لیتر بوده که میانگین استانی به 160 لیتر در شبانه‌روز برای هر نفر است.

حسن‌زاده در ادامه افزود: تولید آب در استان اردبیل در سال گذشته 69 میلیون و 46 هزار متر مکعب اعلام شده به طوری که 6 درصد نسبت به سال 89 کاهش هدر رفت داشته که تا پایان سال 92 هدر رفت به 12.25 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: تحقق این مهم به واسطه برنامه‌ریزی دقیق و انجام اقداماتی نظیر اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب، استانداردسازی انشعابات فرسوده، تعویض کنتورهای خراب و شناسایی انشعابات غیرمجاز است.

‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تأکید کرد: کشور ایران به دلیل قرار گرفتن در کمربند خشک و نیمه خشک کره خاکی و مستعد بودن برای وقوع خشکسالی‌های متمادی و نیز بارندگی اندک و توزیع نامناسب آب در سطح کشور و همچنین رشد جمعیت در آستانه ورود به بحران کم‌آبی و در مناطقی بحران مطلق است که استان اردبیل نیز نسبت به دوره‌های دراز مدت جزء 21 استان مطرح شده در کشور است.

حسن زاده افزود: اگر چه مصارف آب شرب شهری در مقایسه با مصارف کشاورزی درصد کمتری را به خود اختصاص می‌دهد اما با توجه به هزینه‌های هنگفت انتقال، تصفیه و توزیع آب شرب، صرفه‌جویی در مصرف آب در این بخش نیز می‌تواند منافع قابل ملاحظه‌ای به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، هدر ، رفت ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.