پیوس لایتنر به خبرگزاری اتریشی زودتیرول از دلایل خود برای محروم نمودن اتحادیه اروپا از دریافت جایزه صلح نوبل گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری اتریشی زودتیرول "پیوس لایتنر" (Pius Leitner) سخنگوی فراکسیون پارلمان اتریش گفت:


کارشناسان بسیاری مانند "پتر شولاتور" که به تازگی درگذشت، وجود دارند که آگاهانه عملکرد ناتو، ایالات متحده و اتحادیه اروپا را به باد انتقاد می‌گیرند. جای تعجب نیست که روسیه به واسطه توسعه‌طلبی‌های ناتو همواره خود را در معرض محاصره شدن ببیند. به زودی روشن می‌شود که ادعای میخاییل گورباچف به حقیقت خواهد پیوست یا خیر؛ ادعایی که می‌گفت روسیه، اتحاد دو آلمان را تنها به این شرط پذیرفته که ناتو بیش از این گسترش پیدا نکند.

ولی ناتو به این اصل پایبند نماند و استونی، لتونی، لیتوانی و در ادامه لهستان، رومانی، بلغارستان، مجارستان، اسلونی، چک، آلبانی و کرواسی را نیز به عضویت گرفت.

لایتنر معتقد است رسانه‌های غربی این واقعیت را نادیده می‌گیرند ولی اصلی‌ترین جنگ با روسیه بر سر منابع ارزشمندی مانند گاز زمینی است.

از زمانی که تیرول جنوبی از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه متضرر شده، بحران اوکراین حتی مرزهای اتریش را هم درگیر خود کرده است. هرچه که ما بیشتر خود را در این دایره حرکت دهیم، واکنش اتحادیه اروپا به ما بیشتر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود تحریم‌ها، اتحادیه اروپا را بسیار بیشتر از روسیه متضرر کند.

لایتنر در پایان افزود:

به هر حال آنچه که در بحران اوکراین روشن شد این بود که اعضای اتحادیه اروپا هیچ نقش مؤثری در عرصه‌های جهانی ایفا نمی‌کنند و این، ناتوست که تحت فرماندهی ایالات متحده در حال این فرمانروایی است. همانطور که تیرول جنوبی استقلال خود را در برابر رم از دست داد، اتحادیه اروپا نیز مدتهاست استقلال خود را در برابر آمریکا از دست داده است.

مهم‌ترین دلیل من برای اینکه اروپا باید از دریافت جایزه صلح نوبل محروم شود، "جنگ افروزی" علیه روسیه تحت فرماندهی آمریکاست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار