اصفهان/

بازدید تولیت حرم مطهر امیر مؤمنان(ع)از پروژه ی ملی فرش بافی عتبات عالیات

شیخ ضیاء زین الدین تولیت حرم مطهرامیرالمومنین(ع) در نجف اشرف و هئیت همراه از پروژه ملی فرش‌بافی عتبات عالیات در کاشان بازدید کردند.

عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات در حاشیه این بازدید که دیروز از کارگاه های فرش عتبات عالیات در شهرستان کاشان انجام شد،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان اظهار داشت:این گروه اعزامی نجف اشرف از کارگاه های سجادیه (ع) راوند، ولیعصر(عج) و کارگاه خانه فرش ترنج و محراب کاشان بازدید کردند.
هادی انصاری افزود:این گروه اعزامی به ایران با دعوت مسوولان ستاد بازسازی عتبات عالیات برای سفر به مشهد مقدس و بازدید از نحوه بافت فرش های گره خورده از تار و پود عاشقان اهل بیت(ع) در کارگاه های این شهرستان و میزان پیشرفت آن با دستان هنرمند و توانمند بانوان کاشانی به دارالمومنین کاشان سفر کردند.
به گفته وی، مراسم تقدیرازمجریان ومسوولان پروژه ملی فرش‌بافی عتبات عالیات در کاشان از جمله آقایان امیر حسین کریم پور طراح و نقاش فرش ها، مهدی اصالت مسوول کارگاه سجادیه راوند، جواد شبان مسوول چله های ابریشم، عباس بنی کاظمی و دیگر افراد مسوول در این پروژه با اهدای انگشتر متبرک از حرم مطهر حضرت علی(ع) و خبرنگاران کاشانی با اهدای سنگ حرم مطهرامیرالمومنین(ع)از دستان شیخ ضیاء الدین یکی از برنامه های جانبی این بازدید در مسجد ترک آباد کاشان بود.
این عضو ستاد، ارائه گزارش پروژه توسط سید محسن واجدی مسوول پروژه، گزارش عملکرد توسط جمشید گودرزی معاون و مسوول امور هنری و صنعتی ستاد بازسازی عتبات عالیات و مداحی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) را ازدیگر برنامه های این مراسم برشمرد.
انصاری تصریح کرد: فرش های بافته شده در این پروژه برای مفروش کردن حرم های مطهر امام علی (ع)، امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع)، خیمه گاه و تل زینبیه و امامین عسکریین (ع) ارسال می شود.
وی، بافت 8 هزار متر مربع فرش دستبافت برای عتبات عالیات از طریق اجرای این پروژه ملی تا پایان کار را یادآور شد و افزود: تاکنون 3 هزار متر مربع از این میزان تعهد بافت آماده شده است.
به گفته وی، این پروژه ملی به همت خیرین، هئیت امنای کارگاه و بافندگان هنرمند و توانمند منطقه کاشان با عشق و ارادت خالصانه وصادقانه به اهل بیت(ع) در حال اجرا است.
گفتنی است: گروه اعزامی از نجف اشرف قبل از سفر به کاشان مشرف به زیارت حرم مطهرامام رضا (ع) شدند و در پایان سفر به کاشان برای بازدید از نمونک آماده شده صحن حضرت زهرا(س) توسط مهندسین پروژه عازم تهران می شوند.
علی اکبر کاظمی معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، هادی انصاری عضو ستاد بازسازی، جمشید گودرزی معاون ومسوول امور هنری و صنعتی ستاد بازسازی عتبات عالیات، علی حیدری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان، محمدحسین ایران پورمسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان و دیگر مسوولان ستاد بازسازی در کشور، استان و کاشان، شیخ ضیاء زین الدین تولیت حرم مطهر حضرت علی (ع) و هئیت همراه در سفر به کاشان مشایعت کردند .


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.