وزير نفت :

سالم ترين راه حضور بخش خصوصي در صنعت نفت، بورس انرژي است

وزير نفت در باره توقف عرضه نفت خام در بورس انرژي گفت: بحث توقف عرضه نفت مطرح نيست، اما وزارت نفت بايد مطمئن شود که خريداران نفت در بورس انرژي مصرف کننده واقعي هستند و فعاليت پالايشي انجام مي دهند.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل بورس انرژي ، بيژن زنگنه تاکيد کرد: سالم ترين راه حضور بخش خصوصي در صنعت نفت و گاز، بورس انرژي است.
وزير نفت گفت: حاضريم نفت را براي فروش در اختيار بخش خصوصي قرار دهيم، اما اعلام مي کنيم مطمئن ترين و سالم ترين روش حضور بخش خصوصي، خريد و فروش فراورده هاي نفتي و نفت خام در بورس انرژي است.

زنگنه افزود : رابطه خوبي بين وزارت نفت و بورس انرژي برقرار است و ما از فعاليتهاي بورس انرژي حمايت مي کنيم.

وزير نفت به پالايشگاه تبريز به عنوان تنها نقطه تحويل نفت خام براي مصارف داخلي اشاره کرد و گفت: اين کار براي اولين بار انجام شده و سابقه نداشته است از محل خوراک يک پالايشگاه خروجي ايجاد شود.

بيژن زنگنه ابراز اميدواري کرد با ايجاد تاسيسات بارگيري در نقاط ديگر امکان تحويل نفت خام به خريداران اين محصول در بورس انرژي افزايش يابد.

زنگنه تصريح کرد : در صورتيکه واحدهاي پالايشي کوچک راه اندازي شود و نفت خام براي پالايش و توليد فراورده به کار گرفته شود، وزارت نفت طبق قانون، نفت خام را به قيمت 95 درصد فوب خليج فارس در بورس انرژي عرضه خواهد کرد.

زنگنه به عرضه ميعانات گازي در بورس انرژي اشاره کرد و گفت: مصرف کنندگان داخلي مي توانند ميعانات گازي را به هر اندازه که نياز دارند، از طريق بورس انرژي تهيه کنند. 

وزير نفت افزود: مجموعه وزارت نفت آمادگي دارد به ميزان نامحدود ميعانات گازي پارس جنوبي را در بورس انرژي عرضه کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، بورس ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار