نماینده سوریه در هفدهمین مجمع عمومی کشورهای آسیا اقیانوسیه:

گروه تروریستی داعش زیرساخت‌های کشور سوریه را تخریب کرده است/ تخریب اکوسیستم سوریه

نماینده کشور سوریه با بیان اینکه اکوسیستم کشور سوریه در حال تخریب است، گفت: گروه تروریستی داعش بسیاری از زیرساخت‌های این کشور را منهدم کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نماینده کشور سوریه در هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس مجالس کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه که در روز شنبه اول شهریورماه در هتل اسپیناس برگزار شد ضمن تشکر از ریاست مجلس شورای اسلامی ایران و مهمان‌نوازی این کشور گفت: سوریه در چند سال اخیر با چالشی جدی روبه رو شده است و مشارکت منطقه‌ای برای پایداری این کشور مهم به نظر می‌رسد.  
 
وی ادامه داد: افزایش حضور گروهک‌های افراطی مشکل اصلی سوریه است و از حدود 3 سال و نیم با مشکل تروریسم مواجه شده است که جدیدترین این گروهک ها، گروهک داعش بوده که در حال حاضر در کشور عراق به سر می‌برد.  
 
نماینده کشور سوریه با بیان اینکه این گروهک زیرساخت‌های این کشور را از بین برده گفت: چاه‌های نفت سوریه قاچاق می‌شود و با قیمت پایین به کشور ترکیه فروخته می‌شود این گروه‌های تروریستی به نام خداوند انسان‌ها را می‌کشند و هدف قرار می‌دهند.  
 
وی با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش منابع انرژی کشور سوریه را به هدر می‌دهد افزود: این گروهک با پالایش غیراستاندارد مواد سمی را در زمین جاری می‌کند و زمین‌های کشاورزی و زراعی تحت تأثیر این مواد سمی قرار می‌گیرند و منجر به مرگ آبزیان می‌شوند.  
 
نماینده کشور سوریه افزود: مواد سمی منجر به افزایش سرطان شده و دکوسیستم سوریه را تخریب می‌کند. 

وی  تأکید کرد: گروه‌های تروریستی با اقدامات یک جانبه تحریم اقتصادی را در برنامه‌های خود دارند و امیدوارم که این موارد در بیانیه پایانی این اجلاس منعکس شود.  
 
این نماینده کشور سوریه در پایان خاطرنشان کرد: جنایت رژیم صهیونیستی در غزه کل منطقه را تحت تأثیر قرار داده است و امیدواریم این معضل به زودی حل شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: گروهک ، داعش ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار