وزیر بهداشت درمراسم روز پزشک:

بسته بهداشتی طرح تحول سلامت هفته آینده ابلاغ می شود

وزیر بهداشت در حاشیه برگزاری روز پزشک گفت: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور یکشنبه هفته آینده گردهم می‌آیند تا برنامه‌های بسته‌های بهداشتی به آنها ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم روز پزشک و در جمع خبرنگاران در مورد تجمیع بیمه‌ها گفت: وزارت بهداشت به شدت به تجمیع بیمه‌ها علاقه‌مند است زیرا تجمیع بیمه‌ها سبب می‌شود تا برنامه‌های سلامت را بهتر پیگیری کنیم.
 
وی همچنین در خصوص اجرای بسته بهداشتی اظهار داشت : یکشنبه آینده رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گرد هم می‌آیند تا برنامه‌های بسته بهداشت از طرح تحول نظام سلامت به آنها اعلام شود.
 
به گفته وزیر بهداشت و درمان بخشی از اعتبارات درمان  به حوزه بهداشت اختصاص  یافته که مبلغی معادل 200 میلیارد تومان می‌شود .
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ارسال کمک‌های ایران به غزه پس از اعلام مصر درمورد بازگشایی مرز غزه بیان داشت : تا ساعت 18 یکم شهریور اتفاق خاصی رخ نداد و وزارت خارجه مصر در جواب نامه‌نگاری‌های ما اعلام کرد که کمک‌های لازم را به غزه ارسال کرده‌‌اند.
 
وزیر بهداشت در مورد کمک بخش خصوصی به وزارت بهداشت خاطرنشان ساخت : نحوه کمک بخش خصوصی قبلا اعلام شده است  البته در حوزه تجهیزات سرمایه‌ای نیاز است که ابتدا هلدینگ‌هایی که یک طرف آن وزارت بهداشت است تأسیس شود و سپس نسبت به آن اقدام کنیم.

 قاضی زاده هاشمی  با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته در حوزه سلامت شاهد هماهنگی کامل بین قوای سه گانه و مجلس بوده ایم اظهار داشت:مجلس از اعتبارات مورد نیاز برای وزارت بهداشت و درمان ،بخش خصوصی و دولتی و در مجموع نظام سلامت؛ حمایت های لازم را انجام داده است.
 
وی با اشاره به حمایتهای ریاست جمهوری طی یکسال گذشته افزود:رئیس جمهور با اندازه تمام روسای جمهور ادوار گذشته در مورد سلامت صحبت نموده و حمایتهای لازم را در این حوزه انجام داده است ،لذا به رئیس جمهور سلامت محور لقب گرفته است
 
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه سلامت حق همگانی است ادامه داد:قانون اساسی ما که میراث خون شهداست به همه قوا دیکته می کند که همه مردم باید در آن سهیم بوده و سلامت عادلانه در سراسر کشور با دسترسی یکسان برای همه ایرانیان توزیع شود
 
قاضی زاده با بیان اینکه مردم باید خود مراقبتی داشته باشند و توجه ویژه ای به بهداشت نشان دهند تصریح کرد:طی سه هفته گذشته در بحث روغن و لبنیات شاهد عزم جدی بودیم و ظرفیت بالایی در این حوزه وجود دارد که اگر صادقانه با مردم صحبت شود همه برای ارتقاء سلامت عمومی جامعه گام بر میدارند.
 
به گفته وی مشکلات زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که جامعه و مردم باید باور کنند متولیان نظام سلامت از خود برای آنها عبور کرده و جامعه پزشکی در خدمت مردم و رفع آلام آنهاست و چنان چه مردم به این باور برسند که جامعه پزشکی  خدوم آنهاست ،هیچ کس اجازه بی حرمتی به این قشر را نمی دهد.
 
 وی در پایان خاطرنشان ساخت:اگر خواهان این هستیم تا نظام سلامت از ناخوشی خارج شود باید جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی رفتاری متفاوت از دیروز خود داشته باشد و کانون نگاه وزارت بهداشت درد و رنج مردم است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار