مروری بر هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛

تقابل رحمتی با استقلال/دو تیم انتهای جدولی در پی اولین پیروزی

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 6 بازی پیگیری می‌شود در حساس‌ترین بازی، استقلال به مصاف پیکان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بازی‌های هفته پنجم لیگ چهاردهم در روزهای یکشنبه و دوشنبه پیگیری خواهد شد که امروز  12 تیم به مصاف هم می‌روند.

**پیکان-استقلال تهران
تقابل رحمتی با استقلال


یکی از مهمترین و جذاب‌ترین بازی‌های این هفته بدون شک تقابل تیم فوتبال استقلال تهران و پیکان خواهد بود و بازی که با وجود مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق تیم استقلال در پیکان جذابیت بازی را دو چندان می‌کند.

استقلال تیمی است که در فصل نقل و انتقالات لیگ چهاردهم بازیکنان خوبی جذب کرد و تا این جای کار نتایج و بازی قابل قبولی ارائه داده‌اند.

امید ابراهیمی خیال هواداران این تیم را راحت کرده است اما استقلال از فصل گذشته که منتظری، مدافع خود را از دست داد و با مصدوم بودن عمران‌زاده خط حمله‌اش ضعیف شده است اما از طرفی پیکان هم تیم هجومی نشان نداده است و در 4 بازی گذشته خود جزو 5 تیمی بوده که گلی به نام خود ثبت نکرده است.

با این که پیکان ستاره‌های با تجربه‌ای را در این فصل جذب کرده اما تا این جای کار یکی از تیم‌های ناکام بوده و از 4 بازی تنها 2 امتیاز کسب کرده است با تفاضل 3- در قعر جدول قرار گرفته است.

این تیم با بازیکنانی مثل سید مهدی رحمتی، ساموئل، فشنگچی،‌ نصرتی و دقیقی و با سرمربیگری ابراهیم‌زاده مربی با تجربه و کاربلدش باید خوب نتیجه بگیرد اما نتیجه فوتبال در زمین سبز رقم می‌خورد نه روی کاغذ! 

اما در این بازی کمی شرایط فرق خواهد کرد و تیم پیکان برای رهایی خود از قعر جدول و تقابل مهدی رحمتی و ساموئل با استقلال، انگیزه زیادی برای برد در این بازی دارند و در زمین بازی خود برای کسب 3 امتیاز به مصاف آبی‌پوشان می‌روند این بازی به میزبانی پیکان در ورزشگاه تختی تهران ساعت 19:10 برگزار می‌شود.

در دیدارهای پیکان و استقلال تهران احمد صالحی با بابک داوری، حسن ظهیری و جمشید محمدی بازی را قضاوت می‌کنند و حاتم بک‌پور ناظر این بازی است.

**استقلال خوزستان- ذوب‌آهن

دو تیم انتهای جدولی در پی اولین پیروزی

تقابل استقلال خوزستان و ذوب‌آهن دو تیم انتهای جدول هم که بردی در این فصل تا اینجای کار نداشته‌اند می‌تواند  هیجان بازی را برای کسب اولین پیروزی برای این تیم دو چندان کند.

استقلال خوزستان در انتهای جدول قرار دارد و اگر نتواند از سد ذوب‌آهن بگذرد شرایطش از این که هست بدتر می‌شود. دربی خوزستان حاشیه‌های زیادی برای مربی استقلال خوزستان پیش آورد و همچنان رحیمی از آن گله‌مند است.

این دو تیم با نداشتن پیروزی در لیگ چهاردهم هم عبداله ویسی و هم یحیی گل‌محمدی را روی لبه تیغ قرار داده است. اگر این بازی برنده‌ای در میان داشته باشد شاید بتواند سرنوشت مربی بازنده را تغییر دهد.

استقلال خوزستان ساعت 19:15 در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان ذوب آهن است.

بابک وسیله‌بر به همراه اسد حاج محمد، محمد راهی، محمد حسین ترابیان بازی استقلال خوزستان – ذوب‌آهن را داوری می‌کنند و خداداد افشاریان ناظر است.

**تراکتورسازی-صبای قم
تقابل خطیبی با مرفاوی


صبا تیم جوان و کم ادعای این فصل تا الان نتایج خوبی کسب کرده و تن به شکست نداده است.

مرفاوی اگر بتواند این روند خوب را با بازیکنان جوانش ادامه دهد و از سد تراکتورسازی هم بگذرد حتی در صورت شکست تیم‌های بالا ممکن است به طرز معجزه‌آسایی صدرنشین شود.

تیم تبریزی و پرطرفدار لیگ پس از باختی که مقابل پدیده مشهد داشت دچار حاشیه فراوان شد، مصاحبه رسول خطیبی و نظمی سرمربی و مدیرعامل این تیم علیه یکدیگر اوج حاشیه بود.

اما الان به نظر می‌رسد که کمی جو این تیم آرام است و مدیرعامل و سرمربی آشتی کرده‌اند و اگر بتوانند در این بازی مقابل تیم جوان صبا پیروز شوند آرامش در این تیم ادامه خواهد داشت. 

لازم به ذکر است، در این مسابقه 3 بازیکن 2 گله در میدان حضور دارد. ادینهو بازیکن تاثیرگذار سرخ‌پوشان تبریزی توانسته 2 گل سه امتیازی برای تیمش به ثمر رساند و ایوب کلانتری و احد حسن‌زاده دیگر بازیکنان دو گله این بازی از صبا حضور دارند و با وجود این بازیکنان بعید است که این مسابقه بدون گل به پایان برسد.

تراکتور سازی ساعت 18در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان تیم صبا است.

در بازی تراکتورسازی – صبای قم بیژن صدری همراه تورج عیوضی، محمدی، علی دودانگه و یاسر همرنگ به قضاوت این بازی می‌پردازند فریدون اصفهانیان ناظر این بازی است.

**سایپا - نفت تهران
نارنجی‌پوشان به دنبال کسب نخستین برد


نفت تهران که پس از پیروزی ارزشمند مقابل سپاهان اکنون در اوج آمادگی تیمی روحی و بدنی هستند.

شاگردان منصوریان یکی از هفت تیمی است که شانس صدرنشینی در هفته پنجم را دارد.

نفت اولین پیروزی خود را هفته گذشته مقابل تیم سپاهان که تا آن موقع بدون باخت بود با 3 گل داشت و اکنون به دنبال دومین برد متوالی‌شان هستند.

سایپا هم تیمی بود که تا هفته پیش هیچ گلی به ثمر نرسانده اما در بازی مقابل استقلال طلسم گل نزدن خود را شکست این تیم که تا دقایق پایانی مقابل استقلال دوام آورد آخر با گل امید ابراهیمی تن به شکست داد اما این هفته می‌خواهد به یک برد دست پیدا کند اما مجید جلالی به خوبی می‌داند کار سختی مقابل تیم منصوریان دارد، مربی که زمانی دستیار کی‌روش بوده است.

جلالی منتقد کی‌روش باید اکنون دستیار ایرانی این مربی پرتغالی را شکست بدهد.

گفتنی است، این بازی با میزبانی تیم سایپا ساعت 18 در وزرشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود.

در بازی سایپا – نفت تهران داوران شاهین حاج بابایی با کمک آرمان اسعدی،‌ علیرضا کناری و مهدی مرجانزاده و با نظارت اسماعیل صفیری به قضاوت این بازی می‌پردازند.

**سپاهان – فولاد خوزستان
جلالی برای تثبیت صدرنشینی


نبرد فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان، دو تیم صدرنشین هفته پنجم یکی از حساس‌ترین بازی این هفته است تیم سپاهان که تا اینجا کار نتایج خوبی کسب کرده تنها یک باخت داشته است اکنون می‌خواهد صدرنشینی خود را حفظ کند و فولاد را شکست دهد.

این بازی از این جهت که تقابل دو مربی اهل کرواسی است هم حساسیت بازی را زیاد می‌کند اسکوچیچ جوان مقابل کرانچار با تجربه قرار می‌گیرد. بازیکنان دو تیم هم همین شرایط را دارند فولاد جوان و با انگیزه مقابل ستاره‌های با تجربه سپاهان با پیروزی در این بازی به صدر جدول می‌رود و سایر تیم‌ها آرزوی تساوی این بازی را دارند تا شانس صدرنشینی تیم خودشان بالا رود.

لازم به ذکر است، این بازی به میزبانی تیم سپاهان ساعت 19:15 در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود.

بازی سپاهان -  فولاد را تورج حق‌وردی با کمک تورج حق‌وردی، حسین طالقانی، محمد جواد مداح و روح اله شریفی به قضاوت می‌پردازند و عبدالله با عزم ناظر خواهد بود.

**نفت مسجد سلیمان – گسترش فولاد تبریز
اولین حضور تماشاگران نفت در این بازی


نفت تیمی که در این بازی فصل به لیگ برتر راه یافت تا الان نه گلی زده و نه بردی کسب کرده است و در این مسابقه برای اولین بار با حضور تماشاگران خود در لیگ بازی می‌کند.

در اولین هفته میزبانی، نفت از داشتن تماشاگر محروم بود و این بار نفتی‌ها امیدوارند با حمایت هواداران خود به اولین برد در لیگ برتر برسند.

گسترش فولاد هم با مهدی تارتار نتایج قابل قبولی گرفته است و تارتار تلاش می‌کند در این بازی پیروزی شود.

در آخرین باز روز یکشنبه که ساعت 19:15 آغاز می‌شود مهدی سید‌علی با کمک علیرضا ایلدروم،‌ سعید آلوردی و محمد حسین زاهدیفر با نظارت ایرج نظری نفت مسجد سلیمان - گسترش فولاد را قضاوت می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: لیگ ، فوتبال ، استقلال ، پیکان ، پنجم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار