اردبیل/

بخشی از بیله‌سوار به حیات خلوت قاچاقچیان تبدیل شده است

نماینده شهرستان بیله‌سوار در شورای استان گفت: بخشی از شهرستان بیله‌سوار شامل شورگل و انجیلو به حیات خلوت قاچاقچیان منطقه تبدیل شده در حالی که با احداث پاسگاه می‌توان جلوی این شرارت‌ها را گرفت.

به گزارش گروه استانهای یاشگاه خبرنگاران، فراهم اختری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای استان در اردبیل اظهار کرد: اخیراً حوادثی که در این منطقه رخ داده برخی نگرانی‌هایی را در بین ساکنان بخش جعفر آباد و روستاهای اطراف نظیر شورگل و انجیلو به وجود آورده که امیدواریم مسئولان امر نسبت به احداث پاسگاه انتظامی و کنترلی دراین منطقه اقدام لازم را انجام دهند.

وی عطش کم آبی در منطقه مغان و روستاها را بیان کرد و گفت: همه چشم انتظار تکمیل مجتمع آبرسانی خروسلو هستند که این پروژه که برای آبرسانی به 70 روستا شده ولی مسئولان مدعی آبرسانی به 170 روستا هستند هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود که البته راه‌اندازی این پروژه به 10 میلیارد تومان نیاز دارد.

نماینده شهرستان بیله‌سوار در شورای استان افزود: البته در کنار آن انتظاری که مردم منطقه دارند این است که گمرک شهرستان بیله‌سوار شبانه‌روزی شده و به شکل 24 ساعته به هموطنان ارائه خدمات انجام شود.

اختری از احداث مجتمع خورخور برای انتقال آب از تصفیه‌خانه روح‌کندی با تامین اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: اخیراً با بازدیدی که به همراه نماینده مردم شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار داشتیم رئیس شورای شهرستان و بنده به همراه هیئت همراه در منطقه جعفرآباد و بیله‌سوار حاضر شده و بررسی‌هایمان را انجام دادیم تا طرح‌های روکش و آسفالت‌ریزی برخی از روستاهای منطقه به ویژه عزیز کندی، شورگل، سوموکلی، خروسلو و مسیرهای ارتباطی به عنوان شاه راه مهم در اتصال آق‌داش به انجیلو جامعه عمل پوشیده و پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی افزود: با توجه به شعار دولت تدبیر و امید و راهکاری که استاندار اردبیل در جذب سرمایه‌گذاران اعلام کرد امیدواریم شهرستان بیله‌سوار نیز به عنوان قطب کشاورزی و اقتصادی و داشتن تنها گمرک فعال در استان بتواند از این ظرفیت سرمایه‌گذاری استفاده کرده و توسعه همه‌جانبه پیدا کند.

نماینده شهرستان بیله‌سوار در شورای استان بیان کرد: بر همین اساس و شاخصه‌‌های تعیین شده این شهرستان نیاز به چهار بانده شده راه‌های مواصلاتی به مرکز استان دارد تا در جذب سرمایه‌گذاران بتواند با زیرساخت‌های مناسب اقدام کند که بنده پیشنهاد می‌کنم با یک نگاه واقع‌بینانه در منطقه مغان به خصوص شهرستان مرزی بیله‌سوار جذب سرمایه‌گذاری‌ها متناسب با ظرفیت کشاورزی، صنایع تبدیلی و کشاورزی و گردشگری انجام شود که البته در حوزه گردشگری جنبه تجاری و بازارچه‌های مرزی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان بیله‌سوار گفت: این ستاد از 26 اردبیهشت در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده و با همکاری خوب فرمانداری این شهرستان ما اقدام به راه‌اندازی دفتر ویژه ستاد عتبات عالیات در این شهرستان کردیم که کمک‌های مردمی را در این راستا جمع‌آوری کنیم.

اختری عنوان کرد: در این شهرستان دو کمیته شهری با محوریت شهر بیله‌سوار و جعفرآباد و دو کمیته روستایی نیز با محوریت بخش مرکزی و قشلاق دشت فعال شده و مسئولان آن نیز به زودی معرفی می‌شوند.

وی افزود: بیش از 50 میلیون تومان قرار است تا پایان امسال جمع‌آوری کمک‌های مردمی را برای کمک به بازسازی عتبات عالیات شاهد باشیم که نسبت به صدور قبوض و جمع‌آوری کمک‌ها با حضور رابطین منطقه‌ای که بیش از 80 نفر به صورت افتخاری با این ستاد همکاری دارند انجام شده و در قالب صورت جلسه تحویل ستاد عتبات عالیات استان شوند.

 وی در پایان سخنان خود گفت: هر چند شهرستان بیله‌سوار امسال با خشکسالی مواجه است ولی امیدواریم مردم مومن این منطقه کمک‌های خود را به ستاد انجام دهند تا 300 میلیون تومان تعهد امسال تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اردبیل ، قاچاق ، بیله سوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.