سروش رفیعی از برنامه‌اش برای تیم ملی می‌گوید

سروش رفیعی بازیکن این فصل فولاد خوزستان برای تیمش در دو بازی حساس گلزنی کرده که یکی از آنها هم سه امتیازی بوده است. یکی برابر پرسپولیس و دیگری مقابل راه‌آهن.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در بازی با استقلال خوزستان و شهرآورد اهواز، خیلی تلاش کرد تا باز هم برای تیمش گلزنی کند اما ظاهرا او علاقه زیادی برای زدن گل‌های سه امتیازی دارد و زمانی که یوسف وکیا در دقیقه 12 بازی برای فولاد گلزنی کرد، او دیگر سراغ این کار نرفت. سروش رفیعی بازیکن این فصل فولاد خوزستان برای تیمش در دو بازی حساس گلزنی کرده که یکی از آنها هم سه امتیازی بوده است. یکی برابر پرسپولیس و دیگری مقابل راه‌آهن. او با 24 سال سن برنامه‌هایی برای رسیدن به تیم ملی​ در سر دارد.

چه شد در شهرآورد اهواز گل نزدی؟

قسمت نشد. خیلی تلاش کردم، اما نشد.

ظاهرا که شهرآورد اهواز پر حاشیه‌تر از هر سال برگزار شده است. دلیل خاصی داشت؟

نمی‌دانم چرا این طور شد. حساسیتی بر این بازی نبود و اتفاقا بازی هم ابتدای فصل برگزار شد اما شاید اتفاقات شب قبل بازی یک کم باعث شد بازی، زیبایی همیشگی‌اش را نداشته باشد.

زلزله را می‌گویی؟

بله. روز قبل بازی بود که در مورموری ایلام زلزله آمد و پس‌لرزه‌های شدیدش تا اهواز هم آمد و باعث شد مردم و خود بازیکنان کمی بابت این اتفاق تحت‌تأثیر قرار بگیرند. من که فکر می‌کنم آن اتفاق سبب شد هر دو تیم با شرایط عادی برابر هم قرار نگیرند.

چه اتفاقی؟ مگر شب قبل بازی چه شد؟

حدود ساعت 10 و نیم بود که ما شام‌مان را خورده بودیم و در حال استراحت در اتاق‌هایمان بودیم و بعضی بچه‌های تیم هم خواب بودند که یک مرتبه کل هتل اکسین مثل ننو شروع به حرکت کرد و ما هم که شنیده بودیم مورموری زلزله آمده سراسیمه از اتاق‌هایمان بیرون زدیم و ریختیم تو محوطه هتل که دیگر لرزش تمام شد.

جدی! در این حد لرزید؟

بله! موبایل تمام بچه‌ها دستشان بود و متأهل‌ها با خانم‌هایشان و بقیه با مادرانشان در تماس که چه خبر شده است. آنها می‌گفتند گور پدر فوتبال... بلند شوید و به خانه‌تان برگردید... ولی آقای ابن‌قاسم و باقی مربیان که بزرگ‌ترهای تیم بودند بچه‌ها را آرام کردند و با این‌که بعضی‌ها نمی‌خواستند به داخل هتل برگردند همه را به اتاق‌ها برگرداندند و البته آن شب اکثر بازیکنان‌مان تا صبح بد خوابیدند و فردا که بچه‌های استقلال را دیدیم فهمیدیم آنجا هم این اتفاقات افتاده است. به همین دلیل فکر می‌کنم شرایط بازی دربی اهواز تحت‌تأثیر این زلزله کمی با بقیه دربی‌ها تفاوت داشت.

عدم استقبال کافی از این بازی به زلزله ارتباط داشت؟

ما انتظار داشتیم هواداران بیشتر بیایند و ما را تشویق کنند، اما متاسفانه خیلی از صندلی‌ها خالی بود. البته همان‌هایی هم که آمده بودند با شور و نشاط تا آخرین دقیقه ما را تشویق کردند و از این‌که توانستیم با پیروزی بر استقلال شادشان کنیم، خوشحال هستیم. ولی فکر می‌کنم زلزله تأثیرش را گذاشته بود و احتمالا برخی به دلیل این مسأله قید بازی را زدند و در خانه کنار خانواده‌هایشان ماندند. البته گرمای شدید اهواز هم در این مدت خیلی عجیب بود و از خود مردم اهواز هم که بپرسید می‌گویند خیلی سال بوده این​قدر هوا در اهواز گرم نشده بود.

روی سکوها هم اتفاقاتی رخ داده بود؟

بله ظاهرا یک تعداد از طرفداران تیم ویسی به نتایج تیمشان اعتراض داشتند و به او ناسزا گفتند و او هم که پسرش در بین جمعیت بود برای دفاع از او با آنها درگیر شد و کلا آن شب همه اعصاب‌ها خراب بود...

...بگذریم، در چهار هفته ابتدایی دو گل زده‌ای و یکی از آنها هم سه امتیازی بوده است. مگر تو هافبک نیستی؟

البته من با دستور اسکوچیچ جلو می‌کشم و در حملات به خط جلو اضاف (با لهجه اهالی استان فارس) می‌شوم. در بازی با راه‌آهن هم خدا کمک کرد و توانستم برای تیمم گل سه امتیازی بزنم. در آن بازی نتیجه تلاش کل تیم بود که توانستم گل بزنم و از این بابت هم خیلی خوشحال بودم.

یک گل مهم هم به پرسپولیس زدی؟

بله! خدا کمک کرد و در بازی با پرسپولیس هم گل زدم. فکر می‌کنم اگر آن گل را نمی‌زدیم و نیمه را صفر- صفر به رختکن می‌رفتیم کار در نیمه دوم تا حدی سخت می‌شد اما با سماجتی که روی آن توپ نشان دادم و خدا هم کمکم کرد توانستم گل مهمی بزنم و با برد به رختکن رفتیم. در نیمه دوم با اعتماد به نفس بیشتری بازی را اداره کردیم و در ادامه هم که اسماعیل (شریفات) گل دوم را زد و پرسپولیس را که از رقبای اصلی ماست، شکست دادیم.

هنوز هم پرسپولیس شانس قهرمانی دارد؟

البته که این تیم جزو مدعیان است. پارسال هم پرسپولیس لیگ را بد آغاز کرد اما آقای دایی کارش را بلد است و تیمش در ادامه بالا می‌آید. از الان نمی‌توان تیمی را مدعی و تیمی را برعکس آن کاندیدای سقوط دانست و باید تا اوایل نیم فصل دوم صبر کرد.

رابطه ات با هواداران فولاد چطور است؟

آنها خیلی پرشور و احساسی هستند و هر زمان مرا در شهر می‌بینند حسابی شرمنده‌ام می‌کنند و رابطه ام با آنها خیلی خوب است. با تعدادی از آنها هم دوست هستم و در کل تیم فولاد در کل شهر اهواز هواداران زیادی دارد...

...اما ظاهرا بیشتر اهوازی‌ها آبی دوست و استقلالی هستند؟

این بیشتر به نسل قدیمی‌تر‌های اهواز مربوط می‌شود و الان بیشتر جوان​تر‌ها به فولاد علاقه​مند هستند و البته این را هم بگویم که استقلال همچنان پایگاه قبلی‌اش را در اهواز دارد.

هدفی هم در سر داری؟

دوست دارم به تیم ملی دعوت شوم تا بتوانم در جام ملت‌ها با تیم ملی باشم و برای ایران بازی کنم. امیدوارم ​ این اتفاق​ بیفتد و سال خوبی که شروع کرده‌ام، با این اتفاق کامل شود./جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار