سه روستا در دیاله از داعش بازپس گرفته شد

نیروهای اقلیم کردستان عراق در ادامه عملیات علیه شبه نظامیان تکفیری داعش، سه روستای اشغال شده را در شمال شرق بغداد آزاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی ، مقامات اعلام کردند نیروهای کُردستان عراق موسوم به "پیشمرگه" با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور سه روستای منطقه‌ی جلولا در استان دیاله عراق را از تصرف شبه نظامیان داعش خارج کردند.

به گفته نیروهای پیشمرگه، آنان همچنین بار دیگر کنترل یک جاده اصلی را که گروه تروریستی داعش از آن برای انتقال شبه نظامیان و تدارکات استفاده می‌کرد در اختیار گرفتند.

شیرکو میرویس از مقامات ارشد حزب سیاسی کردستان عراق در خانقین گفت: «جلولا منطقه‌ای راهبردی است چرا که از گذرگاه‌های ورود به بغداد است.»

وی با اشاره به حملات هوایی نیروی هوایی عراق در منطقه و نبرد نیروهای پیشمرگه در عملیات زمینی افزود هماهنگی میان پیشمرگه و دولت عراق «بسیار بهتر شده است.»  

نیروهای اقلیم کردستان همچنین با پشتیبانی نیروی هوایی عراق دو حمله‌ی شبه نظامیان تکفیری داعش را در شهر عمدتا ترکمن شیعه طوزخورماتو دفع کرده‌اند.

از اوایل سال جاری (۲۰۱۴ میلادی) تاکنون، عراق با روند فزاینده درگیری و ناآرامی‌های ناشی از خشونت و حملات گروه تکفیری داعش مواجه شده است.

شبه نظامیان تروریست در حملات خود برخی از مناطق غرب و شمال عراق را تصرف کرده‌اند.

این بحران از ماه ژوئن با ادعای خلافت داعش بر مناطق اشغال‌شده عراق شدت یافت.

تروریست‌های داعش در راستای ادعای خلافت خود در عراق، همه اقلیت‌ها و جوامع این کشور اعم از شیعه، سنی، کُرد، مسیحی، کردهای ایزدی و دیگر جوامع عراقی را تهدید کرده‌ و به ارتکاب جرم و جنایت‌های هولناک از جمله اعدام جمعی غیرنظامیان و نیروهای نظامی و افسران ارتش عراق پرداخته‌اند.

ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای کرد و هزاران داوطلب عراقی به نبرد شدید با شبه‌نظامیان تروریستی داعش ادامه داده و آنان را از برخی از مناطق اشغال شده عقب رانده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار