تبریز/

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک علمی- پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با دانشگاه های ژاپن

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، به منظور گسترش همکاری های علمی پژوهشی وآکادمیک خود در سطح بین الملل با یک تیم تحقیقاتی ژاپنی، متشکل از اساتید دانشگاههای معتبر این کشور، تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بر مبنای این تفاهم نامه که به امضای علیرضا راستکار، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و پروفسور ماساکاتسو میاجیما، رئیس دانشکده زلزله شناسی دانشگاه کانازاوا رسید، دو طرف همکاریهای بین دانشگاهی خود را که از سال 1384 به مدت 9 سال ادامه داشت، برای 3 سال دیگر تمدید کردند.

طبق تفاهم نامه امضا شده، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه کانازاوای ژاپن در زمینه تبادل دانشجو و استاد، برگزاری سمینارهای علمی و کارگاههای آموزشی به همکاری خواهند پرداخت.

همچنین طرف ژاپنی متعهد شد مطالعات لرزه شناسی اساسی را در کلیسای سنت استپانوس جلفا، ظرف مدت سه سال انجام دهند.

راستکار، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در آیین امضای این تفاهمنامه ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن مفاد آن، توسعه روابط دانشگاهی را به ویژه در زمینه تبادل استاد و دانشجو خواستار شد و اظهار کرد: دانشگاههای ژاپن و بویژه دانشگاه کانازاوا در زمینه مطالعالت زلزله شناسی تجارب و مطالعات ارزشمندی دارند و خواهیم کوشید تا در فرصتی که فراهم آمده است از این تجربیات استفاده کنیم.

پروفسور میاجیما، رئیس تیم ژاپنی نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهمنامه با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تاکید کرد: بر اساس این تفاهمنامه، برای دانشجویان ایرانی دوره های کوتاه مدت شش ماهه ، در دانشگاه کانازاوا برگزار خواهیم کرد، ضمن آنکه با برنامه ریزی خواهیم توانست امکانات اقامتی نیز در اختیار این دانشجویان قرار دهیم.

گفتنی است:این هیئت ژاپنی از سال 84 در شهر تبریز مطالعات لرزه شناسی انجام می دهد و تا کنون بر روی بازار سرپوشیده تاریخی، ارک تبریز و مسجد کبود بررسی هاو تحقیقات مفصلی انجام داده است. مطالعات این تیم ژاپنی در بازار تبریز و انتشار نتایج آن، سهم بزرگی در ثبت جهانی این اثر تاریخی داشته است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: امضای ، تفاهم ن ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.