کرمانشاه/

80 درصد بیمارستان‌های کرمانشاه مجهز به دستگاههای اتوکلاو و هیدروکلاو برای بی خطرسازی زباله ها هستند

مسئول دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماند استان کرمانشاه، کرمانشاه را از استان های پیش رو در دفن و بی خطرسازی زباله های بیمارستانی دانست و گفت: 80 درصد بیمارستان های کرمانشاه مجهز به دستگاه بی خطر کردن زباله هستند و زباله های آنها بی خطر و سپس به شیوه بهداشتی دفن می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ نادری گفت: روزانه 35 کیلوگرم نیز زباله های دارویی در کرمانشاه تولید می شود که عمدتا مربوط به داروهای تاریخ مصرف گذشته است.

به گفته این مسئول هم اکنون در شهر کرمانشاه 13 بیمارستان وجود دارد که همه آنها مجهز به دستگاه های اتوکلاو و هیدروکلاو برای بی خطر سازی زباله ها هستند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته از روش زباله سوزی برای بی خطر کردن زباله های بیمارستانی استفاده می شد، گفت: این روش آلودگی زیادی داشت و از همین رو با روش های دیگر جایگزین شد.

نادری از خرید دستگاه های اتوکلاو و هیدروکلاو برای بیمارستان شهرستان ها هم خبر داد و افزود: به زودی سایر شهرستان ها هم به سیستم بی خطر کردن مجهز می شوند.

مسئول دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماند استان کرمانشاه گفت: هم اکنون 80 درصد بیمارستان های استان به سیستم بی خطر کردن زباله ها مجهز هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از زباله های بیمارستانی دارای پلاستیک های با ارزش هستند و درخواست برای بازیافت آنها زیاد است، عنوان کرد: ما این اجازه را نخواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.