یک روانشناس معتقد است، کودکان باید از سن نوزادی از والدین جدا بخوابند تا در آینده احساس استقلال بیشتری داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛مریم رئوفی گفت: وقتی که نوزاد کنار مادر خود می خوابد خطر خفگی او را تهدید می کند، زیرا ممکن است مادر موقع شیر دادن به نوزاد خواب برود و کنترل لازم را نداشته باشد.

به گفته این روانشاس با زیاد شدن سن کودک نیاز او به آغوش مادر بیشتر می شود و از همین رو جدا خوابیدن از مادر برای او سخت تر می شود.


رئوفی تصریح کرد: با افزایش سن کودک هوشیاری و درک او هم بیشتر می شود و ممکن است در طول شب از سایه ها، صداها و ... بترسد و کارتون هایی که در طی روز دیده و یا برخوردهایی که با او شده به شکل کابوس سراغش بیاید و او را بترساند و بخواهد به آغوش مادر پناه ببرد.


وی ادامه داد: حتی اگر کودک از نوزادی جدا بخوابد ممکن است با افزایش سن نیمه شب دچار ترس شود و نزد مادر خود بیاید که در این شرایط مادر باید او را در آغوش بکشد و به اتاق خوابش برگرداند و تا زمانیکه آرام می شود و می خوابد کنار او بماند.

این روانشناس در خصوص کودکانی که از نوزادی جدا نخوابیده اند و در سن بالاتری قرار است مجزا بخوابند نیز یادآوری کرد: جدا خواباندن کودک باید هرچه سریع تر انجام شود، اما به گونه ای باشد که کودک احساس نکند مادرش او را ترک کرده است.

رئوفی با بیان اینکه جدا کردن رختخواب کودک نباید همراه با تهدید و تنبیه باشد، افزود: توصیه می شود کودک پیش مادر نیاید زیرا این کار برای او عادت می شود، بلکه بهتر است مادر به اتاق کودک برود و تا زمانیکه می خوابد کنار او بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.