شهردار منطقه 9 از اجرای طرح حمایت از برنامه‌های کاهش بی سوادی در منطقه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ سیدعلیرضا حسینی با حضور در مراسم افتتاحیه طرح حمایت از برنامه های کاهش بی سوادی اظهار داشت: جمعیت بی سواد در منطقه با توجه به قشر زحمتکش کارگری حدود 10 درصد بوده و با ایجاد انگیزه لازم می‌توانیم کارگران فصلی، کودکان کار و خیابان، شهروندان بی سواد و کارگران بی سواد شاغل در شهرداری را تحت پوشش قرار دهیم.
 
وی افزود: بحث تعلیم و تعلم کارگران این بخش از پایتخت که کارخانجات بسیاری در آن قرار دارد بسیار با اهمیت بوده و با مشارکت آموزش و پرورش گامهای عمده ای در این راستا بر می داریم.
 
حسینی تصریح کرد: اگر کارگران باسواد و با اطلاع باشند در انجام وظایف خود می‌توانند بهتر عمل کنند و در اجرای امور محوله موفق خواهند شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به مبانی دینی و قران و رجوع به کتب ارزشمند و اولین پیام و وحی که پیامبر اسلام نازل شد اهمیت تعلیم  تربیت و ضرورت توجه به این موضوع حساس و مهم برای مسئولان و مدیران آشکارتر می‌شود و طی مسیر و تجربه سختی‌ها در این راستا نیز با ارزش است.
 
شهردار منطقه 9 با اشاره به سیره نبوی و سنت علوی در خصوص ضرورت توجه به تعلیم و تعلم و اینکه حضرت علی (ع) فرمودند " هر کس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است " تصریح کرد: اسلام، دینی است که با امر به خواندن اعلام وجود کرد و در نخستین گوهرهای آسمانی‌اش پر از توحید، از تعلیم و قلم سخن به میان آورد.
 
وی خاطر نشان کرد:در سراسر جهان برای رسیدن به توسعه همه جانبه برنامه‌های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفته که در سند چشم انداز 20 ساله کشور ایران در قالب 4 برنامه 5 ساله،افقی در نظر گرفته شده است که در پایان سند چشم انداز بی سوادی بطور کامل ریشه کن شده باشد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: شهردار ، حمایت ، کاهش ، بیسواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار