مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت:درآمد وصولی مالیات بر ارزش افزوده در آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 93 درصد افزایش یافته است.

یعقوب مزرعه‌لی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 113 هزار و 248 فقره اظهارنامه از سوی مودیان مالیاتی استان دریافت شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.

وی افزود:میزان درآمد وصولی از سوی مودیان مالیاتی به دو صورت درآمد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات به صورت مستقیم بوده که در خصوص مالیات به صورت مستقیم امسال با رشد 27 درصدی و در مورد مالیات بر ارزش افزوده با رشد 93 درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

مزرعه‌لی به میزان درآمد وصولی مالیات به طور مستقیم از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و ادامه داد:از ابتدای امسال تاکنون حدود 103 میلیارد و 684 میلیون تومان درآمد مالیات مستقیم ثبت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی به میزان درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای امسال نیز اشاره کرد و گفت:مبلغ 46 میلیارد و 220 میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده از سوی مودیان مالیاتی به اداره امور مالیاتی واریز شده است.

مزرعه‌لی با بیان اینکه مالیات وصول شده در استان پس از سپری کردن فرآیند انتقال به خزانه و افزوده شدن بر مبلغ آن به صورت اعتبارات عمرانی به استان عودت داده شده و در طرح‌های عمرانی استان هزینه می‌شود،خاطرنشان کرد:از ابتدای امسال تاکنون تاکنون 160 میلیارد ریال از محل مالیات‌های وصول شده مودیان ارومیه به شهرداری ارومیه وصول شده است.

وی به میزان مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته مبلغ 560 میلیارد ریال از محل عوارض اخذ شده مالیات بر ارزش افزوده استان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده بود.

مزرعه‌لی به وضعیت شهرستان‌های استان درخصوص واریز مالیات مستقیم مودیان مالیاتی اشاره کرد و افزود:شهرستان ارومیه با واریز 67 درصد مالیات در جایگاه اول قرار دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، امور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.