اعلام آمادگی استرالیا برای کمک به آمریکا در حملات علیه داعش

مقامات استرالیایی درباره کمک به آمریکا در انجام حملات هوایی علیه شورشیان داعش در خاک عراق اعلام آمادگی کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دیوید جانستون" وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد کانبرا آماده ارائه کمک به آمریکا در انجام حملات هوایی گسترده تر علیه تروریست های دولت اسلامی عراق و شام در عراق است.

جانستون همچنین گفت: نیروی دفاعی استرالیا در پی انتشار خبرهایی از "گردن زدن ها، اعدام های دسته جمعی ، نسل کشی در روستاها و پاکسازی قومی" از سوی داعش، تصمیم گرفت آماده کمک به آمریکا شود.

او افزود: آمریکا با هدف "حفاظت از جان غیر نظامیان" حملات هوایی در عراق انجام داده است.

وزیر دفاع استرالیا همچنین گفت: در حال حاضر، اگر اوضاع ادامه یابد فکر کی کنم ملت ها ناگزیر هستند اقدامی انجام دهند و به دولت عراق کمک کنند .

جانستون گفت روابط استرالیا با آمریکا "بسیار نزدیک" است.

او این اظهارات را چهارشنبه شب در پی انتشار گزارشی در نیویورک تایمز بیان کرد که در آن آمده بود باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای بسیج کردن ائتلافی از هم پیمانان خود به منظور حمایت از اقدام نظامی آمریکا در سوریه و گسترش حملات هوایی در عراق است.

در گزارش نیویورک تایمز به نقل از مقامات دولت آمریکا آمده است واشنگتن پیش بینی می کند انگلیس و استرالیا به عملیات هوایی آمریکا در این دو کشور بپیوندند.

استرالیا تاکنون کمک های بشردوستانه به عراق ارسال کرده است. اما جانستون در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت استرالیا باید اقدامات بیشتری انجام دهد. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار